30 Kasım 2013 Cumartesi

Kimyonlu biftek

Aslında bu tarif iki gün önce yazılmak için planlanmıştı ama önce araya Emily Berry girdi, sonra da dün bloga yazmaya başladığımda beri ilk defa bilgisayarın başına oturacak vakit bulamadım. Çok hayırlı işlere gitti vaktim, o yüzden kendimi hiç suçlu hissetmiyorum açıkçası :). Kimyonlu biftek diye bir tarifin varoluş sebebine gelince: Volkan kimyona bayılıyor. Bir de yapması aşırı kolay :)

Malzemeler
6 dilim biftek
2 bardak domates suyu (ben de evde kendim yapmıştım)
1 kuru soğan
1 tatlı kaşığı acı sos (bunu da)
1 tatlı kaşığı kimyon
1 çay kaşığı zerdeçal
kırmızı biber, karabiber, tuz

1. Önce rondodan geçmiş soğanları biraz kavurup ısınan yassı tenceremize etleri foşlatarak atıyoruz. Etlerin iki yanı da hafifçe kahverengileşinceye kadar pişiriyoruz.


2. Bütün baharatları (tuz hariç) domates suyuna ekleyip karıştırıyoruz ve sosu ete boca ediyoruz.


3. Et suyunu iyice çekip pişince tuzu ekleyip 30 saniye daha ocakta tutuyoruz. Sonra da geçen hafta tariflerini verdiğimi kestane mantarı ve brokoli sote ile birlikte servis ediyoruz.


Ben bu defa yanında servis edeceğim yan yemekler sarımsaklı olduğu için sarımsak koymadım, ama yakışıyor, tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder