27 Kasım 2013 Çarşamba

Kestane mantarı sote

Her Real'e gittiğimizde mutlaka aldığımız bir ürün kestane mantarı. Şimdiye kadar sadece Real'de bulabildiğimiz ve oraya 3-4 ayda bir gittiğimiz için çok sık tüketemiyorduk. Geçen hafta Migros'a %100 keçi peyniri almaya gittiğimde bir de baktım ki, Migros'ta da satılmaya başlanmış. Hem de bir paketi 3.95 gibi bir şey. Hemen attım sepete, içimden Korece şarkılar söyleyerek eve yollandım.

Kestane mantarı bildiğimiz kültür mantarından tat olarak oldukça farklı. Daha yoğun ve gerçekten hafif bir kestane tadına sahip. Bir de pişirirken beyaz kültür mantarı kadar çok su salmıyor.ö

Faydası ne derseniz, demir ve protein açısından çok zengin ve A, B, D ve K vitaminleriyle, fosfor ve bakır mineralleri içeriyor. Bir de işte, çok lezzetli.

Malzemeler
1 paket kestane mantarı
3-4 biber
1 küçük soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı soya sosu (isteğe bağlı)
1 tatlı kaşığı pul biber

1. Önce mantarları soyuyoruz ve kökleri temizliyoruz. Mantarı soymak için şapkasının eteğindeki saçaklardan tutup yukarı, şapkanın tepesine doğru çekiyoruz. Aşağıdaki resimde yarı soyulmuş bir versiyonu var. Ben mantarları yıkamıyorum. Soyup, köklerin çok pis yerlerini kesiyorum. Çok gerekirse bir de ıslak bir kağıt havluyla siliyorum.


2. Mantarları kalın kalın dilimliyoruz. Küçük mantarlar 2 dilim, büyükler 3 dilim gibi düşünün.


3. Soğanları pembeleşinceye kadar kavurup, mantarları de ekliyoruz ve  kahverengileşinceye kadar kavuruyoruz.


6. Çekirdeklerini çıkartıp ince ince doğradığımız biberleri ekleyip kavuruyoruz.


7. Biberler biraz yumuşayınca (aman çok pişmesin eriyiveriyolar) soya sosu, sarımsak ve pul biberi ekliyoruz.

8. Mantarlar soya sosunu çekince altını kapatıp servis ediyoruz.


Biz pek seviyoruz, kırmızı etin yanına özellikle çok yakışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder