12 Kasım 2013 Salı

Kore usulü kabak - 호박 볶음

Bir çoğunuzun bildiği gibi son bir kaç senedir Kore kültürüne fena halde ilgi duyuyorum. Kore dizileriyle başlayan ilgim Korece  ve Kore yemekleri öğrenme noktasına kadar ilerledi. Bu kabak yemeği, evde kendi kendime yaptığım ilk Kore yemeği. Aslında tam olarak yemek denemez, çünkü Kore mutfak kültüründe bir öğün, ana yemeğin etrafında sunulan pek çok yan yemek/mezeden oluşuyor ve Korece bu yan yemeklere bançan deniyor. Bu kabak yemeği de (korecesi Hobak Boggım -호박 볶음-) Korelilerin milyorlarca bançanından bir tanesi. Ben genelde volkanla ikimiz için et veya tavuğun yanında sebze olsun diye tek kabaktan yapıyorum. Sıcak da yenebilen bir yemek ama genelde biz soğuk tercih ediyoruz. Misafir geldiğindeyse miktarı artırıyorum. Aşağıdaki tarifte  4 kişilik bir yemek için yetip de artan miktarları kullandım.

Gerekenler:
3 kabak
4 dal taze soğan
kırmızı biber
sarımsak
zeytinyağı
tuz

1. Önce kabaklarımızı iyice yıkıyor ve arka kısımdaki saplarıyla, ön kısımdaki birleşme yerlerini (ne denir oraya bilemedim) kesiyoruz. Kabakların kabuklarını soymuyoruz.

2. Kabakları olabildiğinde ince doğruyoruz. Ben bu iş için nicer dicer kullanıyorum. Hem doğrama işi 2,5 dakikada bitiyor, hem de incecik oluyorlar.

3. Kabaklar bir kenarda dururken, taze soğanları yıkayıp, temizleyip, ince ince doğruyoruz ve zeytinyağı ile birlikte tavada yüksek ateşte kavuruyoruz. Bu kavurma işi oldukça hızlı oluyor.


4. Soğanların kokusu çıkar çıkmaz, kabakları ekleyip karıştırıyoruz. Kabakların suyu çıkana kadar, sık sık karıştırarak kavurmaya devam ediyoruz.


5. Kabakların suyu çıkıp, biraz yumuşadıklarında kırmızı pul biber ilave ediyoruz. Miktarı damak tadınıza kalmış.


6. Kabaklar pişmeye yaklaştıklarında, sarımsağı ekliyoruz. Sarımsağın tadını alabilmek için en son, yemeği ateşten almaya yakın eklemek önemli. Yoksa kaybolup gidiyor yavrucak. Burada da miktar damak tadınıza kalmış.

Ve işte toplamda 15 dakikada yemeğiniz hazır. Ben bu yemeği çok hızlı olduğu ve en yorgun ve nalet günlerimde bile sebze yememizi sağladığı için çok seviyorum. Umarım siz de seversiniz.


1 yorum:

  1. Ben bu tarifi çok sevdim. Pişince üzerine dereotu da ekledim, yakıştı. Hem de cidden hop diye oluverdi. Bir dahakine ince mantar dilimleri de eklemeyi düşünüyorum. Sadece bulgur ya da karabuğday pilavı ile birlikte pek güzel bir ana yemek olarak da yenebilir. Burcu'yla beraber yenirse daha leziz olur:)

    YanıtlaSil