20 Kasım 2013 Çarşamba

Biber öldürme

Bugün bizim çok sevdiğimiz, son derece basit ve hızlı yapılan bir yemek tarifiyle geliyorum. Biz bu yemeği ilk annemlerde yedik, ama kökeni Meline halam olabilir çok emin değilim. Et ve tavukla birlikte yan yemek olararak, ya da bol yaparsanız misafire sunmak için de leziz bir yemek. Benim bugün vereceğim miktarlar iki kişi için bir öğünlük.

Malzemeler
13-14 biber (benimkiler irili ufaklıydı, sizin hepsi uzun uzunsa 10 tane de olabilir)
3 domates
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı ev yapımı acı sos (isteğe ve biberlerin acılığına bağlı)
Tuz
Zeytinyağı

1. Yıkayıp, çekirdeklerini çıkartıp oldukça iri (aşağıdaki kadar) doğradığımız biberleri tavada zeytinyağıyla bir yumuşayana kadar çeviriyoruz.


2. Kabuklarını soyup rondodan geçirdiğimin domatestleri biberlere ekleyip karıştırıyoruz.


3. Domasteslerin suyunu çekmesine yakın dövülmüş sarımsakları ekleyip karıştırıyoruz (benim sarımsaklarım köşeli çünkü buzluktan çıktılar).


4. Bir kaç dakika daha pişirip servis ediyoruz.

Volkan'ın "bu yemek buzdolabına girdiğinde tadı bozuluyor" gibi bir iddiası olduğu için ben günlük pişirmeyi tercih ediyorum, hemen tüketilecek şekilde. Bir de Volkan ekmek yerken suyuna ekmek banmayı çok seviyordu, siz hala ekmek yiyorsanız tavsiye ederim. 

1 yorum:

  1. Anneannemin yaz için gözde tarifi :) Bahçede taze biber de, domates de bol bol yetiştiğinden, ancak bu yemek sayesinde hızlı şekilde tüketebiliyoruz :) Yani tüketebiliyorduk, benim yazın 3 ayı da köyde geçirebildiğim güzel günlerde. Burcu, bu tarifin zihnimde görüntüler canlandırdı, burnumda kokusunu falan hissettim! :)

    YanıtlaSil