17 Kasım 2013 Pazar

Mercimek Salatası

Mercimek salatası benim en sevdiğim salatalardan biri. hem çok lezzetli, hem de içinde vitamin ve protein açısından oldukça zengin bir salata. Ben genelde pazar günü yapıp sonraki bir kaç gün yemeklerin yanında servis etmeyi seviyorum. Haftaiçi iş dönüşü yapmak için biraz uzun süren bir salata. Çok kolay olmasına rağmen bir sürü yıkama doğrama işi barındırıyor içinde çünkü. Ben de o yüzden vaktim varken yapıp vaktim olmayan günlerin kurtarıcısı olarak kullanıyorum.

Malzemeler
1 bardak yeşil mercimek
Yarım demek dereotu
4-5 taze soğan
3-4 kapya biber (büyüklüğe göre)
10 adet kornişon turşu
1 diş sarımsak
3 yemek kaşığı öğütülmemiş keten tohumu
1 yemek kaşığı sumak
zeytinyağı
limon 
nar ekşisi
tuz

1. Önce mercimeği kahverengi suyunu bırakana kadar suda bekletiyoruz. Mercimek hazır olduğunda aşağıdaki gibi görünüyor. Suyunu süzüp iyice yıkıyoruz.


2. Mercimekleri üzerini bir parmak geçecek kadar suyla yumuşayana kadar haşlıyoruz. Haşlama süresi mercimeğin cinsine göre değişiyor. Çok yumuşayıp kabuklarını salmamaları için ara ara kontrol etmekte fayda var.


3. Mercimek haşlanırken kapya biberleri küçük küçük doğrayıp biraz zeytinyağı ve bir diş sarımsakla yumuşayana kadar kavuruyoruz ama biberlerin ölmemesine de dikkat ediyoruz.


4. Haşlanan mercimeği süzüp üzerine ince ince doğradığımız dereotu, taze soğan ve kornişon turşu ile pişen biberleri ekliyoruz. Zeytinyağı, limon, sumak, keten tohumu ve nar ekşisini de ekleyerek karıştıyoruz.


5. İşte hazır hem çok renkli hem de çok lezzetli :)



Mercimek salatasını servis etmeden bir saat kadar önce hazırlarsanız süper olur. Böylece keten tohumları sos sayesinde yumuşar ve kıtıt kıtır ağzınıza gelmezler.

2 yorum:

  1. ben bu muhteşem salatayı tattım ve bayıldım!!!
    şiddetle tavsiye ediyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Bu salatayı ben de çok severimm:) Bir de çok benzerini maş fasulyesi ile denedim. Farklı olarak taze nane de koydum. Bir de birkaç gün boyunca yiyeceksem, yağ, nar ekşisi ve limonu ilk yaptığımda değil de her seferinde ekliyorum, taze yeşillikler pek sersemlemiyor böylece:) Uzun lafın kısası hopdiye'de maş fasulyesi tarifleri görmek istiyorum, daha nasıl anlatayım:))) (Benzer tarif kuru börülce ile hatta içine azıcık da kus kus pilavı katarak, nefis oluyor.)

    YanıtlaSil