14 Kasım 2013 Perşembe

Elma suyu

Aslında bugün size, yeni uydurduğum bir tatlı olan balkabağı pudingini anlatacaktım, ama telefonum pudingi yaparken çektiğim fotoğrafları yemeyi uygun görmüş. Tarifi mecburen yeniden yapmak zorundayım şimdi. İşte bu nedenle size katkısız ve dünya süperi, pek tatlı ve bir o kadar sağlıklı elma suyu tarifini yazıyorum bugün. Bu aslında benim tarifim değil. Prof. Dr. Ziya Mocan'ın tarifinin uyarlaması. O nereden almıştır bilemiyorum. Kendisinden zerre hazzetmememe karşın bu tarifi öğrendiğim için memnunum. Bizim evde elma suyu çok tüketilirdi, ben bu tarifi öğrendiğimden beri artık almıyoruz. 

Malzemeler:
1. 4 adet elma
2. 1 adet limon
3. 4 kabuk tarçın (barut tarçınsa biraz daha az konabilir)
5. 6-7 karanfil
6. 4 litre su

1. Efendim, öncelikle elmaları ve limonu iyice yıkıyoruz. (Eğer benim gibi organik elma ve limon kullanmıyorsanız, kabuklarını soyun mutlaka, zira elma en çok ilaçlı ürünler listesinde bir numara. Ben İpek Hanım'ın çiftliğinin muhteşem organik elma ve limonlarını aldığım için, kabukları soymuyorum.). Sonra çeriyle çöpüyle, kabuğuyla çekirdeğiyle hepsini ufakçana ufakçana doğruyoruz.


2. Bütün malzemeleri büyük bir tencereye koyup orta ateşte kaynamaya bırakıyoruz.


3. Ara sıra karıştırıp, tadına bakarak meyvelerin tadı çıkana kadar kaynatıyoruz.


4. Meyve suyunu tel süzgeçten geçirip, şişelere koyarak soğumaya bırakıyoruz. Sonrada buzdolabına koyuyoruz. hazır sıcakken de elma çayı olarak içebilirsiniz. Öyle de pek leziz.


  • Asıl tarifte limon yerine 2 elma için 1 portakal gibi bir oran vardı ama bize fazla tatlı geldiği için ben portakalı limonla değiştirip, iki limon da fazla ekşi olunca sayıyı bire düşürdüm. Eğer siz portakalla yapmak isterseniz, kabukları soyun zira tadı acıtabilir. 
  • Limonun tadı elmaya göre daha çabuk çıkıyor, eğer daha dengeli olsun isterseniz, limonları daha sonra atabilirsiniz. 
  • Ben misket limonuyla da denedim. Eğer siz de deneyecekseniz kabukları mutlaka soyun çünkü çok acıttı tadı ve içemedik.
  • Eğer benim gibi okumalara dalıp uzun süre kaynatırsanız, biraz daha yoğun oluyor tadı, meyveler eridikleri için. Ağız tadınıza göre kaynatma süresiyle oynayabilirsiniz.
  • Kaynattıktan sonra elmaları süzüyoruz ya, o elmaları direk atmaya siz de kıyamazsanız benim gibi, soğuduktan sonra çatalla ezip, yüzünüze sürün. Elma cilde pek faydalı.
  • Son olarak, biz çok sevdiğimiz için zevk için içiyoruz ama aslında bu elma suyu içindeki tarçın ve limonla birlikte pek vitaminli pek şahane bir şey. Hem metabolizmayı hızlandırıyor, hem de vücuttaki fazla suyu atmanızı sağlıyor. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder