22 Kasım 2013 Cuma

Muzlu kek

Geçen hafta pazartesi günü Volkan iş için Diyarbakır'a gideceği için sabahın köründe  yola çıkacaktı, ben de kahvaltıda hop diye yiyecek bir şeyi olsun diye tarif aramaya başladım. Önce tamamen hindistan cevizi unundan haşhaşlı ve limonlu bir topkek yaptım. Korkunç oldu. Önce süper kabardı, sonra içine çöktü, kürdan temiz çıkmasına rağmen üstü pişmiş ama altları ıslak ıslak ve çiğ gibiydi. Çok, çok kötüydü. Ama yılmadım, evde duran muzları kullanarak aşağıdaki tarifi yaptım. Oldukça başarılı oldu. Volkan da ben de bayağı beğendik.

Malzemeler
3 olgun yerli muz
3 yumurta
Yarım bardak zeytinyağı
3/4 bardak badem unu
1/4 bardak hindistan cevizi unu
1 bardak kırılmış ceviz
2 yemek kaşığı bal
1 çay kaşığı tarçın (tepelememsi)
3/4 çay kaşığı karbonat (silme)
Yarım çay kaşığı zencefil
1 tatlı kaşığı saf kakao

1. Kuru malzemelerin hepsini bir kapta iyice birbirleriyle karıştırıyoruz.


2. Muzları çatalla ya da püre çatalıyla ayrı bir kapta eziyoruz. Muzların olgun olması önemli, yoksa pek tadı olmuyor.

3.  Yumurtaları köpük köpük olana kadar çırpıyoruz, sonrasında zeytinyağı ve muzları da ekleyerek iyice çırpıyoruz.


4. Karışımı önceden hafifçe yağladığımız silikon kek kalıbına koyuyoruz ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 45 dakika kadar pişiriyoruz.

5. Soğuduktan sonra kalıptan çıkartıp afiyetle yiyoruz.


Hava almayacak bir şekilde saklarsanız 4-5 gün idare ediyor. Ben resimde gördüğünüz tabakta üzerini streç filmle kaplayarak sakladım. Muzlu ıslak kek gibi oluyor ve hava almazsa o nemi korumaya devam ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder