18 Kasım 2013 Pazartesi

Hindistan cevizi sütü

Madem bugün pazartesi, haftaya kolay ve leziz bir şeyle başlayalım dedim. Badem sütünden çok daha hızlı ve kolay olmakla beraber bir o kadar faydalı bir arkadaşımız. Faydaları şöyleymiş:

  • Yüksek miktarda manganez içerdiği için kan şekerinin düzenlenmesine yardım ediyor
  • İçindeki laurik asit sayesinde bedenin enfeksiyonlarla savaşmasına yardım ediyor
  • Bakır ve c vitamini sayesinde cildi süperleştiriyor
  • Selenyum sayesinde artritle semptomlarını azaltıyor
  • Süper bir antioksidan, vücudunuzdaki serbest radikallerle savaşıyor.
Daha da bir sürü faydası var ama gerisini bulup çıkartmayı size bırakıyorum.

Bu tarif için paleo cafe de gördüğüm hindistan cevizi sütü tarifini uyarladım. Paleo cafenin sahibesi, taze hindistan ceviziyle yapmış sütü. Ama ben cevizleri kırmak vs. gibi uzun işlere gelemediğim için marketlerde satılan katkısız hindistan cevizi parçacıklarıyla denedim. Oldukça da başarılı olduğunu düşünüyorum.

Malzemeler
1 bardak hindistan cevizi (pakette parçacıklı olandan)
3 bardak kaynar su

1. Hindistan cevizi parçacıklarını ve 3 bardak kaynar suyu bir kapta karıştırıp bırakıyoruz. Kabın cam ya da plastik olmamasına dikkat etmek lazım. Geçenlerde bir arkadaşım kaynar su + cam ikilisi yüzünden çok kötü yandı (çoook geçmiş olsun tekrar pelincim, eğer okuyorsan). Plastik de malumunuz, sıcakla birleştirmek pek akıl karı değil. Ben annemden gelen bu çelik karıştırma kabını kullanıyorum. Siz tencere gibi bir şey de kullanabilirsiniz böyle süpersonik bir karıştırma kabınız yoksa.



2. Karışım 30-40 dakika bekledikten sonra topluc blendera koyup en hızlı seviyede karıştırıyoruz. Benim blenderımın karıştırma haznesi cam olduğu için ben su ılınınca yapıyorum bu işlemi ama eğer sizinki plastikse, su soğuyana kadar bekleyin.

3. Aşağıdaki gibi eşit kıvamlı bir karışım oluşana kadar blenderı çalıştırmaya devam ediyoruz.


4. Hazır olunca arkadaşı alıp badem sütünde yaptığımız gibi kap, tel süzgeç, tülbent pramidinin tepesine döküyoruz ve sıkarak süzüyoruz.

5. Sıkı kapaklı bir kavanozda buzdolabında saklıyoruz.


6. Kalan posadan hindistan cevizi unu yapmak için tülbentte kalan hindistan cevizi parçacıklarını yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine yayıp arada karıştırarak kurutuyoruz. Kuruduktan sonra rondodan geçirirseniz daha ince bir hal alıyorlar. Unu da sıkı kapaklı bir kavanozda buzdolabında saklıyoruz.


Hindistan cevizi sütü de badem sütü gibi ertesi gün daha lezzetli oluyor ve aynı onun gibi buzdolabında beklediğinde yağlı kısım üstte toplanıyor, çalkalayınca kendine geliyor. Ben kendisini hem yemeklerde hem de smoothie gibi içecekleri hazırlarken çok kullanıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder