16 Kasım 2013 Cumartesi

Hint usulü tavuk pilav

Bugün haftaiçi verdiğim tariflere göre pek de o kadar hop diye olmayan bir yemek tarifi yazacağım. Yine çok kolay, sadece bir kaç aşamadan oluşuyor. Yine de toplam pişirme süresi  1 saati geçmiyor.Aslında hintlilerin tavuk pilav olayı var mı bilmiyorum. Bol köri kullandığım için bana çok uygun bir isim gibi gelmiştir hep. Seneler içinde de yiyenler arasında kabul gören bir isim oldu. Biz genelde bu yemeği yanında mercimek salatasıyla tüketmeyi seviyoruz. Onun tarifi de yarın gelecek.

Malzemeler
Pilav için
1 bardak esmer pirinç
2 bardak su
Tuz

Tavuk için
1 kilo fazla yağları alınmış jülyen kesilmiş kalça tavuk
4-5 tane biber
3/4 bardak kadar mısır
3 yemek kaşığı köri
Kırmızı pul biber

1. Önce pilavı yapıyoruz, o pişip demlenirken tavuğu halledeceğiz. 1 bardak esmer pirinci iyice yıkadıktan sonra 2 bardak su ve suyla birlikte tencereye koyuyoruz. (Bu tarifi Gwyneth Paltrow'dan öğrendim. O 1 + 3/4 bardak su koyuyordu. Ama satıcı bu tencereyi alırken seramik tencereler daha çok su çekiyor dediği için ben biraz daha fazla koydum. )Kaynayınca kapağını kapatıp, ocağın en düşük gözünün en kısık ateşine koyuruz.

 2. Pilav suyun çekince 5 dakika havlu koyup dinlenmeye bırakıyoruz. (Gwyneth Paltrow 45 dakika sürüyor pişmesi demişti ama 25 dakika da pişti. Kendisine çok minnettarım. Yıllar süren esmer pirinç oran orantı sorunuma çare oldu). Sonuç aşağıdaki gibi oluyor. Benim gibi beyaz pirinç pilavını doğru düzgü yapmayı hiç becerememiş biri için büyük başarı. Ay lav yu Gwyneth Paltrow.


3. Biberleri ince ince doğrayıp zeytinyağıyla kısık ateşte kavurmaya başlıyoruz. Ben bu iş için önceden hazırlayıp buzluğa attığım biberleri kullandım.


4. O sırada elimize bir eldiven ya da buzdolabı poşeti takarak köri ve tavuğu bir kapta karıştırıyoruz (köri ellerinizi boyasınn istemezsiniz)


 5. Tavukları biberlere ekleyip altını açarak kavurmaya başlıyoruz.

6. Tavuklar yanda kavrula dururken, donmuş mısırları çözme işine giriyoruz (Ben donmuş kullanıyorum konservenin içinde ne olduğu belli değil diye). Bu iş içinde su kaynatıp tenceredeki mısırların üzerine döküyoruz ve sonra su tekrar kaynayana kadar bekleyip, süzüyoruz.


7. Tavuklar suyu salıp çekmeye başlayacakları sırada mısırları ve kırmızı biberi ekliyoruz. (Ben genelde bu aşamada köriye bayılan bir insan olarak fazladan köri de koyuyorum. Damak tadınıza kalmış)

8. Pişen tavukları hazırladığımı esmer pirinç pilavıyla karıştırıyoruz. Hop bitti işte!

Ben bu yemeği bayağı seviyorum. Esmerde olsa pirinçtir diyerek ayda-iki ayda birden fazla yapmamaya çalışıyorum. Oldukça da bereketli bir yemek, yanında mercimek salatasıyla 5-6 kişiyi rahat rahat doyuruyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder