15 Kasım 2013 Cuma

Badem unundan baharatlı muffiin

Bugün lab toplantım olmadığı için geç kalkacağımdan, dün bu sabah volkan kahvaltıda yesin diye bu muffinleri yaptım. Haftasonunda belki kahvaltıda yemek isteyenler olur diyede bugün bu tarifi yazayım dedim. Aslında bu benim ikinci denemem bu tarifi. İlkinde 2 yumurta ve çok karbonat kullanmıştım (evde iki yumurta vardı). Sonuç olarak muffini ağzınıza attığınızdaki güzel tat sonradan dilinize yapışan karbonat tarafından tarümar ediliyordu.Tadına bakmadan pazar günü annemlerdeki geniş aile kahvaltısına götürdüm. Hoş bir tecrübe değildi :) 
Ben de ikinci seferde 3 yumurta ve az karbonat kullandım. Oldukça beğenildi. Buyrun bakalım.

Malzemeler
2 bardak badem unu
3 yumurta 
Çeyrek su bardağı zeytinyağı
Çeyrek su bardağı su
Yarım çubuk vanilya
3 çorba kaşığı bal
1  çay kaşığı (tepeleme) tarçın
1 çay kaşığı (silme) karbonat
Yarım çay kaşığı zencefil
Yarım çay kaşığı kakule
Bütün malzemeler oda sıcaklığında

1. Önce yarım çubuk vanilyayı ortadan ikiye bölüyoruz ve içindeki tohumları bıçakla kazıyoruz.


2. Badem unu, tarçın, vanilya, kakule ve zenfelili bir kapta birleştirip iyice karıştırıyoruz.


3. Yumurtaları köpük köpük olana kadar önce kısa süre düşük hızda sonra 3-4 dakika yüksek hızda çırpıyoruz.


4. Önce zeytinyağı ve suyu, sonrada da balı yavaş yavaş yumurtalara ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.

5. Yumurtalı karışıma hazırladığımız toz karışımı yavaş yavaş ekleyerek çırpıyoruz. Sonuçta karşımıza aşağıdaki arkadaş çıkıyor:


6. Silikon kalıpları yağlayarak içlerine 2/3 oranında cıvık karışımımızda dolduruyoruz. bu miktarlarla 12 muffin çıkıyor.  Nihani ürün oldukça yumuşak ve süngerimsi bir dokuda olacak. Eğer sevimli olsun ya da daha kolay çıksın diye kağıt  kalıplar koyarsanız,  yapışıp çıkmadıklarını görecekseniz. 


7. Tatam! işte hazırlar. Ama az önce bahsettiğim nedenden ötürü, çıkarmaya çalışmadan iyice soğumalarını bekleyin. Çıkartırken kenarları bıçakla ayırırsanız daha kolay oluyor.


8.  İşte son durum. Alışık olduğumuz muffinler kadar kabarık değiller, ama onlar kadar leziz ve onlardan daha sağlıklılar.


Badem unu kullanırken unutulmaması gereken bir nokta var. Tek bir porsiyon muffin, 1 avuç bademe eş değer. Yani sağlıklıda olsalar, bunlardan bir oturuşta çok fazla yemek çok mantıklı değil. Ben bir tane yersem o gün badem yemiyorum, bir tanenin de üstüne çıkmıyorum.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder