13 Kasım 2013 Çarşamba

Badem sütünde tavuk

Eh, sütümüz hazır, yemeğin yanına yenecek sebzeyi de yaptık. O zaman bir tavuk yemeği yapmanın da vakti geldi sanırım.
Bu tarif tamamen benim uydurmam, 2 kere denedim, ikisinde de güzel tepkiler aldım. Aşağıda iki deneme arasındaki farkları da paylaşacağım.

Malzemeler (4 kişi için):
1 kilo tavuk (kalçadan fazla yağları alınmış ve kuşbaşı doğranmış)
Yarım bardak badem sütü (süt kullanıyorsanız o da olur ama badem sütü çok güzel bir lezzet veriyor)
1 tatlı kaşığı acı sos (ev yapımı, tarifi ileride gelecek)
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı
1 tatlı kaşığı zerdeçal
1 tatlı kaşığı kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
Yarım limonun suyu
Biberiye
1 soğan rendelenmiş
3-4 diş sarımsak ezilmiş ( ben soğan ve sarımsak kardeşleri önceden hazırlayıp buzluğa atıyorum, bunu da nasıl yaptığımı bilahare anlatacağım)
Biraz zeytinyağı

1.  Önce sarımsak, soğan ve zeytinyağı dışındaki bütün malzemeleri karıştırıyoruz.Ben Volkan çok hazzetmiyor diye biberiyeyi az, çok seviyor diye kimyonu çok koydum. Acı seviyoruz diye ekstra kırmızı biber ekledim. Siz de baharatlarıyla gönlünüze göre oynayabilirsiniz. Ama sakın zerdeçalı atlamayın. Über faydalı bir arkadaşımız.

2. Ağzı kapalı bir şekilde soslanmış tavuklarımızı 4-5 saat kadar buzdolabında bekletiyoruz. Ne kadar çok o kadar iyi.

3. Yemek saatine yakın (yarım saatte pişiyor çünkü) tavukları buzdolabından çıkarıyor ve zeytinyağında kavurduğumuz soğanın üstüne ekleyip karıştırıyoruz.

4. Tavuk suyunu salınca sarımsakları ekliyoruz.

5. Tavuklar iyice suyunu çekene kadar harlı ateşte arada karıştırarak (yanmasın çocuklar) pişiriyoruz. Ocaktan almadan önce tuz ekliyoruz ve bitti hop.


Ben bu tarifi 2 kere yaptım. İlkinde fırında, ikincisinde tavada. İki türlü de çok leziz oluyor. Yalnız fırında biraz daha uzun sürüyor ve arada fırını açıp tavuğu karıştırmak gerekiyor bütünleşmesin tavuklar diye. Fırın versiyonu biraz daha yumuşak. Bence aceleniz olup olmamasına göre iki yöntemi de kullanabilirsiniz.

Tarifte dikkatinizi çekmek istediğim iki nokta var. İlki limon suyu. Ben her tavuk yemeğinde limon suyu kullanıyorum. Çünkü eti çok yumuşatıyor. İkincisi de tuz. Hiç bir tavuk ya da et yemeğinde, pişerken tuz eklemiyorum. Zira tuzla pişince etlerin sertleşiyor.

Evet, şimdilik bu kadar, afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder