19 Kasım 2013 Salı

Balkabağı çorbası

Bir kaç hafta önce Korece kursundan arkadaşım Merve'yle ders çalışmak için Fransız Kültür Merkezinin içindeki Cafe Français'e gitmiştik. Bir noktada karnımız acıktı, günün çorbasını sorduk, garson havuç çorbası dedi, biz de istedik. Çorbalar geldi, çok da lezzetlilerdi, ama havuçtan daha baskın bir tat vardı içinde. Merve ile uzun süren bir çorbayı ağızda tutarak havaya bakma seansının ardından içindeki gizemli malzemenin bal kabağı olduğu sonucuna vardık. Çorba çok hoşuma gidince internette bayağı bir araştırdım ama, Cafe Français'de yediğimiz çorbanın temiz ve berrak tadını verebilecek bir tarif bulamadım. Ben de aşağıdaki tarifi uydurdum. Şimdilik iki kere yaptım. Yiyenlerden 3 ü çok beğendi (üçü de kadın), diğer ikisi kayıtsız kaldı (ikisi de erkek). Ben şahsen çok beğendim. Denemesi size kalmış. Yaparsanız bana nasıl bulduğunuzu bir haber ediverin.

Malzemeler
1 büyük dilim bal kabağı
4-5 havuç
Tuz-karabiber
Su
Bir çay kaşığı (silme) kakule
Zeytinyağı (hindistan cevizi yağı da olabilir)


1. Balkabağını ve havuçları yıkayıp temizleyip irice doğruyoruz.

2. Havuç ve balkabaklarını zeytinyağında 3-4 dakika kadar çeviriyoruz.


3. Kaynattığımız suyu sebzelerin üstüne çıkacak kadar koyup, kakule, tuz ve karabiberi ekliyoruz. Düdüklü tencerenin en düşük ayarında (ben tefal clipso vitamin ayarında yaptım) buhar tavan yaptıktan sonra15 dakika pişecek şekilde ayarlıyoruz. 


4. Bu onbeş dakikanın sonunda çorba hala aşağı yukarı yukardaki gibi görünüyor. Aşağıdaki gibi görünmesi için bir el blenderını tencereye daldırıp bıztlatıyor çorba kremamsı bir hal alana kadar.


Bence bu çorbaya badem  veya hindistan cevizi de çok yakışabilir. Bolca A vitamini, beta karoten ve B vitamini içeriyor ve pek süperli bir anoksidan bu çorba. Minerallerden de ne ararsanız var. Benden söylemesi.

2 yorum: