24 Kasım 2013 Pazar

Fırında tatlı patates

Kore usul kabak postunda da bahsetmiştim, Kore kültürüne merakım ve sevgim dağları aşmış durumda (haftaya da Korece sınavım var, çok gerginim. Kore yapım olarak izlediğim şeyler sadece dizilerle sınırlı değil. Yemek programları, talk showlar, yarışma programları... Listemde ne ararsanız var. Bütün bu programlarda fark ettiğim bir şey de Korelilerin tatlı patatesi oldukça fazla tükettikleri oldu. Daha öncesinde de Canan Karatay'ın kitabında tatlı patatesin yenebilir bir besin olduğunu okumuştum. Bundan kelli, tadını çok merak ediyordum ama Türkiye'de bulamamıştım, ta ki İpek Hanım'ın çiftliğinden alışveriş yapmaya başlayana kadar. Son bir aydır bizim buzdolabından tatlı patates eksik olmuyor. İlk aldığımda biraz şaşırmıştım, çünkü Kore'de yenen tatlı patatesin rengi turuncu ama bana gelen tatlı patates sarımsı bir beyazdı. Sonradan öğrendim ki bir kaç farklı çeşidi varmış, renkleri farklı olsa da besin değerleri ve tatları hemen hemen aynıymış.

Tatlı patates tat olarak bildiğimiz patatese aşırı benziyor, sadece daha tatlı, bence daha da lezzetli. Faydaları da şöyle:
  • Yüksek miktarda B6 vitamini içeriyor. Bu özelliğiyle vücutlarımızdaki kimyasal homosistein'i azaltıyormuş ve dolayısıyla kalp krizlerini önlemede yardımcıymış.. Bu asi gencin ne olduğu bilmiyorum ama dejeneretif hastalıklarla ilgisi olduğundan pek arkadaş canlısı olmadığını düşünüyorum. 
  • İyi bir C vitamini kaynağı. Hem bağışıklık sistemini güçlendiriyor hem de kolajen üretimine yardımcı olarak cildin elastikiyetini korumasına yardımcı oluyor.
  • O kadar şahane bir A vitamini deposuki, 100 gr. tatlı patates bir günlük A vitamini ihtiyacınızı karşılıyor.
  • Tatlı patates D vitamini içeriyor. D vitaminin ruh haline, enerji seviyesine, kemik sağlığına, sinirlere, cilde ve dişlere faydası var. Bir de evlerden uzak D vitamini eksikliğinde kilo vermek zorlaşıyor.
  • İyi bir demir kaynağı. 
  • Bol miktarda magnezyum içeriyor. Magnezyum damar, kan dolaşımı, kemik, kalp ve sinir fonksiyonlarına yardımcı. Üstelik aldığınız diğer vitamin ve minerallerin işlenmesine de yardımcı oluyor.
  • Potasyum içeriyor. Potasyum kalp atışlarını ve sinir sinyallerini düzenliyor. Böbrek fonksiyonlarını da düzenliyormuş.
  • Tattlı patates adı gibi tatlı olmasına karşın içerdiği şeker kan dolaşımına yavaş bir şekilde karışıyor ve böylece uzun süreli ve dengeli bir şekilde enerji sağlıyor.
  • Yüksek miktarda beta karoten içeriyor. Bu sayede gözlerimi ve bağışıklık sistemimizi güçlendiriyor ve kanser ve yaşlanma etkilerine karşı mücadele ediyor.
Tatlı patates o kadar mucizevi bir yiyecek ki, Afrika'da açlık sorununa bir çözüm olarak üretilmesi için kampanyalar düzenleniyor. O kadar söylüyorum.

Malzemeler
4 tatlı patates
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı kırmızı biber
1 tatlı kaşığı zerdeçal
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber 
1 tutam tuz

1. Önce tatlı patatesleri soyup iyice yıkıyoruz ve küp küp doğruyoruz.



2. Küp küp doğranan patatesleri diğer bütün malzemelerle iyice karıştırıyoruz. Zerdeçal parmakları boyadığı için ben bu işlemi eldiven ya da elime geçirdğim bir buzdolabı poşetiyle yapıyorum.


3. Tatlı patatesleri fırın kağıdının üzerine tek kat olacak şekilde yayıyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derece fırınının orta katında 30 dakika pişiriyoruz.


3. Bu kadar! Bundan sonra size kalan afiyetle yemek.


Ben genelde hafta sonları böyle bir tepsi yapıp dolaba atıyorum ve hafta içi kahvaltılarında omlet yaparken kullanıyorum. Eğer yemeğin yanına yapmak istersem de, biraz daha iri küpler halinde kesip, fırından çıkarmadan önce bir 5 dakika daha fırının en üst katında pişiriyorum. 

1 yorum:

  1. kızım almıştı...nasıl yapılır diye merak ettim...başka şekilde pişiriyor mu bakacağım..

    YanıtlaSil