11 Kasım 2013 Pazartesi

Badem Sütü

Eskiden beri pek süt içen biri değildim. Sütle ilişkim daha çok başta beyaz peynir olmak üzere, peynir üzerinden şekillenmiştir. Ama badem sütünü denediğimden beri kendisiyle büyük aşk yaşıyoruz. Tadının muhteşem olmasının dışında bir sürü de faydası var:

  • Düşük kalorili (özellikle inek sütüyle karşılaştırıldığında)
  • Bol miktarda A,D, E vitamini, magnezyum, protein, fosfor, demir, kalsiyum ve selenyum içeriyor. 
  • Cilde çok faydalı, son bir aydır cildime iltifat edenlerin sayısı arttı - yani daha doğrusu cildime iltifat edenler oldu :)-
  • Kolestrol içermediği için kalp sağlığı için faydalı
  • Karbonhidratı çok düşük olduğu için kan şekerini zıplatmıyor. Kilo kontrolünde yardımcı -yeey!-
  • A vitamini gözlere iyi geliyor
Daha da bir sürü faydası var. Ama şimdilik burada kesip tarife geçiyorum.

Gerekenler:
1 bardak çiğ, kavrulmamış badem
2 bardak su
Bademleri bekletmek için ekstra su
Tel süzgeç
Tülbent
Blender 

1. Önce bir bardak bademi üzerine geçecek ve bademlerimiz şiştiğinde de yetecek kadar suyla ıslatıp, bir gece bekliyoruz.

2. Ertesi sabah ya da akşam eve geldiğimizde, bademleri iyice yıkıyoruz ve bademleri ölçtüğümüz bardakla iki bardak su ölçüp hepsini birlikte blender a koyuyoruz.

3. Blenderımızın kapağını kapatıp yüksek hızda çalıştırıyoruz. Ben arçelik smoothie maker kullanıyorum ama derin bir blender ya da mutfak robotu iş görebilir belki. 

Süper değil mi? Ben ilk yaptığımda bir anda suyun süte dönüşmesi çok mucizevi gelmişti. :)

4. Blenderda iyice paraladığımız bademli karışımı, tülbent-tel süzgeç- geniş kap piramidinin en tepesine döküyor ve biraz süzülsün diye bekliyoruz.


5. Tabii sadece süzülmek yetmiyor, bu nedenle tülbenti toparlıyor ve sıkarak badem sütü sağıyoruz. Bu aşamada ben genelde evdeyse biricik ve pek kaslı eşim Volkanı çağırıp bu işi ona bırakıyorum.


 6. Tataam! İşte badem sütününz hazır. Dolapta 5 gün durabilir. yapıldıktan bir gün sonra içildiğinde daha lezzetli oluyor.


Bu arada tabii ki artan badem posasını atmıyoruz. Bu sıkışmış arkadaşları bir fırın tepsisine iyice yayarak kurutup, badem unu elde ediyoruz. Ben kuruduktan sonra tel süzgeçten geçiriyorum. un gibi pıfır pıfır oluyor o zaman. Eğer tel süzgeçten geçmeyecek kadar iri oldularsa (çok fazla bademden süt yaptıysanız, blender iyice ufalayamıyor) o zaman o arkadaşa kaba badem unu (almond meal) deniyormuş ve kurabiye muffin gibi ince un şart olmayan tariflerde kullanılırsa daha iyi oluyormuş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder