26 Kasım 2013 Salı

Brokoli sote

Bugün Kore esintileri taşıyan uzakdoğu usulü bir yemek ile karşınızdayım. Tam olarak kökeni neresi bilmiyorum. İçindeki susam ve susam yağı Kore'yi işaret ederken zencefil biraz Tayland havası katıyor. Nereli bilmiyorum ama pek lezzetli olduğu kesin.
Volkan da ben de brokoliyi çok seviyoruz. Genelde buharda haşlayıp karnıbaharla birlikte salatasını yapıp tüketiyoruz ama arada daha hızlı bir şeye ihtiyaç olduğunda bu tarif de mükemmel oluyor.

Brokolinin faydalarına hiç girmiyorum, bir dönem Türk televizyonlarında cıcığı çıkartıldı. Merak ediyorsanız, google'a "brokolinin faydaları" yazın binbir tane site çıkacak karşınıza.

Malzemeler
1 demet (baş?) brokoli
1 yemek kaşığı susam
2 diş sarımsak
1 parmak boğumu kadar zencefil
1 yemek kaşığı susam yağı
1 yemek kaşığı soya sosu  (glutensiz)
2 kaşık zeytinyağı
Yarım bardak su

1. İlk olarak 1 yemek kaşığı susamı küçük yağsız bir tavada kahverengileşene kadar kavuruyoruz. Aman diyorum başından ayrılmayın, hemen oluyor zırt diye yanıyor susam arkadaşlar.


2. Yarım bardak su, soya sosu ve susam yağını karıştırıp bir kenara koyuyoruz. Ben susam yağını aktardan almıştım, siz şuradan da alabilirsiniz.


3. Minik minik parçalara ayırıp yıkadığımız brokolileri zeytinyağıyla birlikte tavada çevirmeye başlıyoruz.
(Brokolileri bu kadar minik yapınca artakalan kökleri atmaya kıyamazsanız benim gibi, sebze çorbasında kullanabilirsiniz.)

4. Zencefili bıdık bıdık doğruyoruz.(Bu esnada brokoliler yanmasın dikkat edin)


5. Tavanın ortasında yer açıp burada zencefil ve sarımsağı birlikte kokuları çıkana kadar kavuruyoruz.


6. Hazırladığımız sosu da ekleyip bütün tavadaki herşeyi karıştırıyoruz.


7. Tavanın ağzına bir kapak kapatıp kısık ateşte brokoliler yumuşuyana kadar ve suyun çoğunu çekene kadar pişiriyoruz. Biz fazla yumuşak sevmediğimiz için bizim evde bu işlem 2-3 dakika sürüyor.

8. Brokolileri bir tabağa alıp, önceden kavurduğumuz susamı ekleyerek servis ediyoruz.


Bu yemek Kore yemeği mi bilmiyorum dediğim gibi ama Korelilerin yan yemek (Banchan) konseptine fazlasıyla uygun. Izgaraların yanında rahatlıkla servis edebilirsiniz. Üstelik hazırlaması da yarım saati geçmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder