1 Aralık 2013 Pazar

Kestane tatlısı

Geçen hafta kestane mantarı sote tarifi verdiğimde pek sevgili Fulya'cım kestaneli bir tarif istemişti. Ben de önce internetten araştırdım ama içime sinen ya uyarlanabilecek bir şey bulamayınca kendim uydurmaya karar verdim. Oldukça meşakkatli ve maceralı bir deneyim oldu ama bence sonuç hepsine değdi. Gerçekten hem çok lezzetli hem de göze çok hoş görünen bir tatlı çıktı ortaya.

Malzemeler
 1 file kestane (manavda öyle satılıyordu, tahminen 600-700 gr.)
6 tane hurma
4-5 kuru kayısı
1 avuç goji berry
4 yemek kaşığı kaşık bal
Su (kestaneyi haşlamak için)

1. Kayısı, hurma ve goji berileri suya koyup bekliyoruz.



2.  Kestanelerin göbeklerini çapraz şekilde çiziyoruz. (Bu kısım benim için oldukça kolaydı, geçen sene Ankara'dan bir alet almıştık bu iş için. Züccaciyelerde var.) Sonra bol suyla kaynamaya bırakıyoruz. (Ben bu noktada kestaneleri ocakta bırakıp kahvaltı etmeye gittim. Sonuçları hoş olmadı. Şu an dibi tutmuş bir tencerem var)


3. İyice yumuşayan kestaneleri ocaktan alıp süzüp, soyuyoruz (bu aşamanın fotoğrafı yok, dibi tutmuş tencereden dolayı). Ben şahsen kestaneler haddinden fazla piştiği için aşırı zorlandım bu aşamada. Kestaneleri soymaktan çok, çay kaşığıyla kabuklarından kazıdım demek daha doğru olur. O kadar kestaneden yalnızca 1 tanesini bütün halde çıkartabildim. Ancak zaten püre haline gelecekleri için kestaneler sorun olmadı.

4. Kestaneleri püre zıbırıyla ezmeye başlıyoruz (Bu esnada kaslı kollarıyla şikayet etmeden yardıma koşan bir Volkan aşırı yardımcı oluyor :)). Süper Volkan kestaneleri ezerken artık suda iyice şişmiş olan (benim bu noktaya gelmem 2 saat kadar sürdü - kahvaltı da dahil tabi ki) kayısı ve çekirdeklerini çıkarttığımız hurmaları küçük küçük kesip karışıma ekliyoruz.


5. En kahraman Volkan, kestane karışımını ezmeye devam ederken tatlıyı koyacağımız kabı, tatlıyı çıkartırken zorlanmamak için streç filmle kaplıyoruz.


6. Artık iyice yumuşamış olan karışıma önce balı, en sonda goji berileri ilave ederek bir kaç dakika daha ezmeye devam ediyoruz.


7. Karışımı streç filmli kaba boşaltıp iyice bastırıyoruz ve bir kaç saat buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz.


8. Servis etmeden önce çikolataları ben mari usulü eritiyoruz. Ben daha önce verdiğim fındıklı çikolata tarifinin fındıksız versiyonunu kullandım, bir de evde bir kaç parça %70 kakaolu çikolata vardı onu ekledim.


9. Erimiş çikolatayı dilimlediğimiz tatlının üzerine dökerek servis ediyoruz. Kocamıza da kocaman bir öpücük vererek teşekkür ediyoruz.


 Dün akşam 3 kişi (biri ben) tadına baktı ve oldukça beğendi herkes (ben dahil). Kestane seviyorsanız tavsiye ederim. Vegan versiyonu için bal yerine agave şurubu kullanarak yapabilirsiniz.

İnternette ne olabilir diye dolaşırken pek çok kestane unu tarifine rastladım. Eğer bulabilirsem unu bir de onu deneyeceğim bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder