18 Aralık 2013 Çarşamba

Kore usulü pazı - 시금치 고추장 무침

Daha önce Kore yemek kültüründen ve ana yemeklerin yanına pek çok farklı yan yemek yediklerinden bahsetmiştim. Bugün vereceğim tarif bu yan yemekler içinde favorilerimden biri olan Kore usulü çeşnilendirilmiş pazı.  Bu yan yemeğin asıl adı 시금치 고추장 무침 (Şigımçi goçucang muçim) biber salçasıyla çeşnilendirilmiş ıspanak. Benim yediğim versiyonunda pazı değil de ıspanak ile yapılmıştı. Evde ıspanakla da yaptım ama ıspanak yıkayıp ayıklaması ömür törpüsü olduğu ve pazı görece daha kolay temizlendiği için pazıyla denemeye karar vermiştim. Sonuç bence harika oldu. O zamandan beri de hep pazıyla yapıyorum.

Malzemeler
2 demet pazı
3-4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı pul biber (biber salçanız acı değilse kullanın)
1 tutam tuz
1 yemek kaşığı susam yağı
1 tatlı kaşığı susam
Kaynar su

1. Pazıları iyice yıkayıp temizleyin. Saplarını ayıklayın (ama sakın atmayın, yarın onunla ilgili de bir tarif var) ve yalnızca yapraklar kalsın. Eğer siz de benim kadar şanslıysanız, yoğun olduğunuzda bu işlemi sizin için yapacak harika kadınlar vardır ailenizde :).

2. Pazıları büyük bir tencereye koyup üzerine kaynar suyu boca edin ve kapağı kapatarak 10 dakika kadar bekleyin.


3. Pazılar sönüp yumuşayınca şekildeki gibi, içine buzlu su koyduğunuz bir kaba alın. Bu pazıların nefti yeşile dönmeyip o güzel canlı yeşil renklerini korumaları için gerekli. Sonrada pazıları iyice sıkarak bir kaba alın.


3. Susam taneleri hariç bütün malzemeyi karıştırın.


4. Servis edileceği kaba aldıktan sonra üzerine susam taneleri serpiştirerek sunuma hazır edebilirsiniz.




  • Ben önceki yapışlarımda pazıyı haşlıyordum direk, bu kaynar suda bekletme yöntemini annemden öğrendim. Bu şekilde daha diri oldular. 
  • Susam yağı alırken dikkat edin, yenilebilir cinsinden olsun. Ben aktardan yenen susam yağı diye isteyerek aldım ama kozmetik amaçlı olanlar da var, aman dikkat.
  • Bu tarifteki miktarlar yemeğe misafir geleceği için biraz çok, siz bir akşamlık istiyorsanız tek demet pazıyla malzemeyi yarıya indirerek yapabilirsiniz. Ayıklaması daha kısa sürer hem :).
  • Bir de son olarak, servis etmeden bir kaç saat önce hazırlarsanız tatlar iyice birbirine siner daha bir leziz olur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder