9 Aralık 2013 Pazartesi

Tatlı patatesten pan kek

Efendim 3 günlük bir aradan sonra yeşil sahalara geri dönmüş bulunuyorum. Aslında tariflerim hazırdı yazacak ama biraz yoğunluk, biraz mızmızlık derken, yazmayalı 3 gün oluvermiş bile.

Bu tarifi geçen hafta pazar günü yapmıştım. Pazar kahvaltısında servis edecek alengirli bir şeyler olduğu zaman mutlu oluyorum ama o gün evde yumurta, biri büyük, biri küçük 2 tatlı patates ve muz dışında bir şey yoktu. Ben de pan kek yapmaya karar verdim. Hem kolay hem de çok lezzetli oldu. Bundan sonra sık sık yapacağım.

Tatlı patatesin faydalarından şurada anlatmıştım. O yüzden direk tarife geçiyorum.

Malzemeler
2 orta boy tatlı patates ( ya da bendeki gibi biri küçük biri büyük)
2 yumurta
2 yerli muz (küçüklerden)
Çeyrek kaşık karbonat
Birer tutam tuz, tarçın, zencefil, muskat
Pişirmek için yağ

1. İlk olarak tatlı patatesleri soyup, yıkayıp, haşlıyoruz.


2. Sonra bütün malzemeleri blender ya da rondodan geçiriyoruz. Blenderdan geçirecekseniz önce az patates ve yumurtaları, sonra yavaş yavaş diğer malzemeleri ekleyin, yoksa rahat karıştıramıyor. Karıştırma işlemi bitince aşağıdaki kıvamda mis gibi kokan bir şey elde ediyorsunuz.


3. Önceden ısıtılmış, yapışmayan bir tavaya abartmadan bir miktar karışımdan koyuyoruz. Benim önceki denemelerin yapışkan tava ve fazla karışım miktarı nedeniyle çöpe gitti. Biraz narin oluyor içinde un olmadığı için, çok koyarsanız çevrilmiyor.

4. Bir tarafları pişince ( ben tavayı salladığımda hareket ediyorlarsa pişti diye kabul ediyorum) pan kekleri çeviriyoruz.


5. Diğer tarafları pişinceya kadar bekleyip tavadan alıyoruz. Oldukça hızlı pişiyorlar. Bilginiz olsun.


6. Sonrasında bal ya da badem ezmesiyle, ya da ikisiyle birden servis edebilirsiniz. Ben denemedim ama Volkan'ın söylediğine göre reçelle de güzel oluyormuş.



Biz gerçekten çok sevdik, bence yeseniz siz de bayılırsınız. Tatlı patatesi nereden bulurum diyorsanız, ben buradan alıyorum. Bir de bu hafta mızmızlık etmeyip her gün yazacağım, söz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder