20 Aralık 2013 Cuma

Şam fıstıklı çikolata

Bu ilk çikolata tarifim değil. Bir önceki tarif tamamen hindistan cevizi yağından oluşuyordu. O da güzeldi bence ama tadı tam olarak çikolata tadı değildi. Ben de yine bir çikolata krizi günü hummalı bir araştırmaya giriştim ve yeni bir tarife ulaştım. Über lezzetli gerçekten. İnanılmaz. Feci tavsiye ederim.

Malzemeler
 2 parmak kadar saf kakao yağı (fotoğraftaki katı kütle)
2 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı
2 yemek kaşığı bal (Volkan'ın isteği üzerine tatlılığını artırdım)
100 gr. çiğ şam fıstık

1. İlk iş, şam fıstıklarını fırın kağıdının üzerinde fırına verip biraz kavuruyoruz. Hızlı oluyolar, bırakıp başka işe dalmayın.


2. Kakao ve hindistancevizi yağlarını benmari usulü eritiyoruz. Birbirlerine geçmeleri için sık sık karıştırın ve eridikten sonra bir süre daha bekleyin.


3. Şam fıstıklarını mini silikon kalıplarına yerleştirin. Bunlar minik oldukça, tantitoniden aldım.


4. Yağlı karışıma balı da ekleyerek iyice karıştırın ve sonra şam fıstıklara paylaştırın. Çok kalın olmasınlar. Kakao yağı çok hızlı donuyor, eğer pay etme işlemi sırasında katılaştığını hissederseniz, ben mari yaptığınız sıcak suda biraz bekletip erimesini sağlayın.


5. Çikolataları 20-25 dakika buzlukta beklettikten sonra buzdolabına alabilir ya da servis edebilirsiniz. Çok çabuk eriyorlar, ben o yüzden kalıpla birlikte servis etmenizi tavsiye ederim.


Eğer vegan versiyonunu isterseniz pekmez ya da agav şurubuyla da yapabilirsiniz. Ben ilk yaptığımdan beri 2 kere daha yaptım, hiç birinde ertesi günü göremedi çikolatalar, hemen bittiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder