3 Aralık 2013 Salı

Kabak mantı

Genlerini hiç inkar etmeyen bir Kayserili olarak mantıya çocukluğumdan beri aşırı bir düşkünlüğüm vardır (pastırma aşkımı, ve dedemin yaptığı çemenleri ekmeğe nutella gibi sürüp yiyişimi, dedemin beni çemen kızım diye sevişini anlatmayı başka bir bahara bırakıyorum). Biz küçükken ailenin bütün kadınları Yayamın önderliğinde bir araya gelir ve bir bütün günü mantı yapmaya ayırırlardı. Biz çok yiyelim diye Yayam mantılardan birinin içine boncuk koyar, çıkana da çikolata verirdi. Tabi üzülmemize gönlü elvermediği için bir şekilde 3. tabaktan sonra hepimizin tabağından bir boncuk çıkardı.Mantıyı kimse benim kadar sevemez diye düşünürken evlendim, ve o da ne! Volkan ve mantı aşkı pms kadın ve çikolata aşkı gibi. Aralarına girmek na-mümkün.

Tabi şimdi beslenme düzenimiz değişince mantı bizim için yemesi pek mümkün olmayan bir yemeğe dönüştü. Hem buğday unu, hem yoğurt... Yukarıda mantı aşkımızı uzun uzun anlatma sebebime gelince: Düşünün ki mantıyı böyle çok seven iki insan aşağıdaki tarif sayesinde tatmin oluyorlar, mantı aş ermeleri geçiyor, üstüne bir de lezzetten coşuyorlar. 

Malzemeler
Yemek için
1 kilo kabak
250 gr az yağlı kıyma
1 kuru soğan
2 yemek kaşığı salça
Zeytinyağı
 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
Su

Sos için
1 kilo manda yoğurdu
6-7 diş sarımsak (biz bol seviyoruz)
zeytinyağı
Kırmızı biber
Sumak
Nane


1. Kabakları iyice yıkayıp, kabuklarını soymadan minik minik küp küp doğruyoruz. 


2. Rondolayıp kavurduğumuz soğanlara kıymayı ekleyip suyunu bırakıp çeke yazana kadar kavuruyoruz.


3. Kıyma suyunu çeke yazdığı anda salçayı (ben tatlı biber salçası kullandım) ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.


4. Kabakları kıyma+salça ortaklığına ekleyip bir kaç dakika kavuruyoruz.


5. Kabakların üzerine kaynar su ekleyip kapağını kapatıyoruz. Kaynayınca altını kısıp pişmeye bırakıyoruz.


6. Kabaklar pişerken yoğurdu sarımsaklıyoruz ( ben Manda yoğurdu kullandım, hem daha doğal hem daha sağlıklı). Kabakların pişmesine yakın, minik bir tavada yağ ve kırmızı biberi birlikte pişiriyoruz.

7. Pişen kabakların üzerine sarımsaklı yoğurt, biberli yağ ve isteğe bağlı sumak ve nane serperek servis ediyoruz.


Kabak çok hızlı pişen bir yemek olduğu için aceleniz olan akşamlar için iyi bir tarif. Ben altını kıstıktan sonra, yoğurdu ve yağı hazırlayana kadar pişti yemek. Ama biz çok pişmiş sevmiyoruz, siz damak tadınıza göre daha uzun süre pişirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder