25 Aralık 2013 Çarşamba

Kore usulü soya filizi salatası - 콩나물 냉채

Bir kısmınız biliyor, son iki haftadır hastalıklardan hastalık beğendim. Önce ağır bir idrar yolları enfeksiyonu yere serdi, sonra tam toparlandım derken popomun üstüne düşüp (yine) eğlencelerden eğlence beğendim. Evde yatarken, önceden yaptığım bazı tarifleri paylaştım ama yeni şeyler pişirecek halim pek yoktu açıkçası. Sonunda biraz kendime gelip dolabı açtığımdaysa, hastalık öncesi aldığım sebzelerin can çekiştiğini gördüm. 2 hafta önce markette bulup sevinç çığlıkları eşliğinde sepete attığım iki paket soya filizi, perişanlıkta başı çekiyordu. Ben de aylar önce gördüğüm bir tarifi denemeye karar verdim.

Kore usulü soya filizi salatasının asıl adı 콩나물 냉채 (Kongnamul nengçe). Tam Türkçesi soya filizi mezesi. Kore'de özellikle yağlı ya da ağır yemeklerin yanında veyahut etle birlikte servis ediliyormuş. Çok taze ve ferah bir tadı var. Bizim evde oldukça hit oldu. 

Malzemeler
1 paket soya filizi (bendeki iki paket yıvıranları temizleyince bire indi)
Yarım salatalık
3-4 yeşil biber
1 tatlı kaşığı susam
1 tutam tuz
Kaynar su

Sos için:
1 yemek kaşığı bal
1 tatlı kaşığı hardal
1 tatlı kaşığı sirke
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı limon
1 tutam tuz

1. İlk olarak soya filizlerini iyice yıkıyor ve uç kısımları kopartmak suretiyle ayıklıyoruz. Aşağıda ayıklama öncesi ve sonrası hallerini görebilirsiniz.


2. Piru pak olmuş soya filizlerini tuzlu kaynar suya atıyor ve hemen kapağını kapatarak 3 dakika kadar yüksek ateşte haşlıyoruz.


3. Haşlanan soya filizlerini süzerek soğumaya bırakıyoruz.


 4. Bu tarif için salatalığın yalnızca kabuğunu kullanıyoruz. Önce salatalığın kabuğunu aşağıdaki gibi çıkartıyoruz.


5. Sonra da ince ince doğruyoruz.


6. Biberleri de yıkayıp temizleyip, ince ince doğruyoruz.


7. Bütün sos malzemelerini bir kapta iyice karıştırıyoruz.

8. Hazırladığımız sebzeleri sosa ekleyerek iyice karıştırıyoruz.


9. Bir iki saat buzdolabında beklettikten sonra susam ekleyerek soğuk olarak servis ediyoruz.


Bu tarifin aslında şeker de vardı ancak biz işlenmiş şeker tüketmediğimiz için ben eklemedim. Bir de daha renkli olsun, göze hoş görünsün derseniz, kırmızı ve sarı biberleri de ince ince doğrayarak ekleyebilirsiniz. Evde olsaydı ben de koyacaktım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder