26 Aralık 2013 Perşembe

Kabak yatağında ton balığı

Dün hastalık sonrası buzdolabının halinden bahsetmiş ve tarumar olmuş sebzeleri halka kazandırmanın ilk adımı olan soya filizi salatasının tarifini vermiştim. Bugün salatanın yanına ana yemek olarak yaptığım ve dolapta sebze olarak kalan iki kabak ve bir domates ile et sınıfından bir kutu ton balığını kullanarak hayata geçirdiğim ismi afilli ama arka planı zavallı olan kabak yatağında ton balığı tarifiyle karşınızdayım.

Malzemeler
2 adet kabak
1 domates
1 kutu ton balığı (ben zeytinyağında bekleyenleri kullanıyorum)
1  domates
1 yumurta
Tuz, kırmızı biber, karabiber
Zeytinyağı

1. Önce kabakları iyice yıkıyor ve kabuklarını soymadan, köklerini kesip ortadan uzunlamasına ikiye bölüyoruz ve kabakların içlerini bir kaşık yardımıyla çıkartıyoruz.


2. Kabak içlerini ve kabuğunu soyduğumuz domatesi minik minik doğruyoruz.


3. Kabak içi bıdıkları, domates ve çatal yardımıyla parça pinçik ettiğimiz ton balığını tavada kavuruyoruz. Biraz piştikten sonra üzerine baharatları ekliyoruz.


4. İç malzeme piştikten sonra bir kenara soğumaya bırakıyoruz. O arada soya filizi salatasını hallettim ben misal. İç malzeme soğuduktan sonra içine yumurtayı kırarak iyice karıştırıp, kabakların içine pay ediyoruz. Kabakları önceden 200 derecede ısıtılmış fırında, yağladığımız yapışmayan bir fırın kabıyla pişmeye bırakıyoruz.


5. Ton balıklarının üstleri kızarınca fırından çıkartıp afiyetle yiyoruz.


Biz yemiyoruz ama, aranızda yiyenler varsa, bence üstüne kaşar peyniri de çok yakışır bu yemeğin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder