17 Aralık 2013 Salı

Humus

Huyumdur, bir yemeğe takıldığım zaman bir kaç ay aşırı sık yerim. Lisanstayken kantindeki amca beni görür görmez hiç soru sormadan yapmaya başlardı sandviçi - aynı sandviçi yaklaşık 3 sene her öğlen yedim. Son günlerde de okulda yemekhane yemekleri fazla karbonhidratlı olduğunda Wonderland'den falafelli salata yemeye taktım. Pek lezzetli olan bu salataya falafel dışında bir de humus koyuyorlar ve ben de buna bayılıyorum. Damak tadıma aniden bir güneş gibi doğan humusu evde de yaparım diye düşündüm. Wonderland'ın humusua göre biraz daha katı bir humus oldu, ama tadı iyiydi, o yüzden de tarifi vereyim dedim.

Malzemeler
1,5 bardak nohut 
Yarım bardak tahin
Yarım bardak zeytinyağı
1 limonun suyu
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı kimyon
2 diş sarımsak
tuz
1 çay kaşığı karbonat

1. Nohutları bir gece suda bekletip şişmelerini sağlıyoruz.


2. Bir çay kaşığı karbonat ve biraz tuz eklediğimiz suda nohutları yumuşayana kadar iyice haşlıyoruz. (Karbonat ve tuz kabukların kolay soyulması için)


3. Sonra sabır ve sebatla nohutların kabuklarını ayıklıyoruz. Bu işlem bende 1 saat kadar sürdü.


3. Önce nohutları ezip, sonra bütün malzemeyi ekleyerek karışımı püre haline getiriyoruz. Bu iş mutfak robotunda daha rahat olabilir. Ama benim rondom çok büyük olmadığı için püregeçle ( böyle bir kelime yok gerçi ama anladınız siz) ezerek yaptım.


4. İyice homojen hale gelen karışımı servis ediyoruz.


Benimki gördüğünüz gibi biraz katı oldu, siz daha sıvı olsun isterseniz, nohudu haşladığınız sudan ekleyerek yoğunluğunu azaltabilirsiniz. Eğer daha çılgın bir servis şekli istiyorsanız, humusu biraz daha ince bir tabaka olarak tabağa alıp, üzerine tavada kavurduğunuz pastırmaları koyarak servis edebilirsiniz. Pek leziz oluyor. Son olarak kendime not: bir dahaki sefere 1 bardaktan yap. 1,5 bardak nohudu ayıklaması çok uzun sürüyor, bir de üstüne çok fazla humus çıkıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder