5 Aralık 2013 Perşembe

Kinoa pilavı

Dün akşam yeni bir maceraya atıldım ve cesaretimi toplayıp 3 haftadır kiler dolabında bekleyen kinoayı yerinden çıkardım. Daha önceki kara buğday pilavı denemem hüsranla sonuçlanmıştı ve Volkan "yaaaanniiii bir daha yapmazsan üzülmem." diyerek konuyu kibarca kapatmıştı. O yüzden kinoa pilavını yaparken biraz  gergindim - tabii  kazıklanıp 1 paket kinoaya 25 lira ödememin de etkisi var gerginliğimde. Ama neyse sonuç bu sefer hüsran olmadı ve Volkan da ben de bayıldık kinoaya. Şimdi bu arkadaşı daha uygun fiyata satan bir yer bulmam gerek.

Peki efendim nedir bu kinoa, faydalı mıdır? Şöyle ki:

Kinoa süper besin olarak geçiyor. Kökeni İnkalara kadar dayanıyor. O zamanlar İnkalar kinoanın savaşçılarının gücünü artırdığına inanıyormuş. Tahıl sanılsa da aslında ıspanak benzeri bir sebzenin tohumu.
  • Yiyebileceğiniz protein değeri en yüksek besinlerden biri. 9 temel amino asidi de içeren tam bir protein.
  • Diğer  tahılların iki katı lif içeriyor. Yani bağırsakları iyi çalıştırıyor :). Ayrıca tansiyona ve diabete iyi geliyor.
  • Bol miktarda demir içeriyor.
  • Doku tamiri için elzem bir arkadaş olan lisine (lesine?) içeriyor.
  • Magnezyum açısından zengin. (Bundan bahsetmiştik daha önce)
  • Riboflavin (B2) oranı yüksek. B2 beyin ve kas hücrelerinde enerji metabolizmasını artıyormuş.
  • Alyuvarları ve diğer hücreleri serbest radikallerin hasarından koruyan manganezden de bol miktarda içeriyor.
Malzemeler
1 bardak kinoa
1,5 bardak su
Tuz

1. 1 bardak kinoa ölçüyoruz (pişmeden, ıslanmadan önce neye benziyor görün diye ekledim bu adımı :))



2. Tozundan isinden kurtulsun diye, biraz soğu suda bekletiyoruz. Ben salatayı yapana kadar maksimum bir 10 dakika beklettim.


3. Kinoa böyle pek bıdık pek kımıl bir arkadaş. Ufacık ufacık taneleri var. O yüzden tel süzgece boca edip orada da yıkıyoruz.


4. Bütün malzemeleri tencereye boşaltıp kapağını kapatarak kaynayana kadar yüksek ateşte pişiriyoruz. kaynayınca altını kısıyoruz.


5. Pilav suyunu çekince, önce bir karıştırıp sonra temiz bir bezle kapatıp demlenmesini sağlıyoruz.


6. Tataam! İşte hazır.


7. Ben belki sevmeyiz diye az koyarak servis ettim ama Volkan ikinci porsiyona heveslendi, öyle söyleyeyim.


Servis ederken normal pirinç pilavı gibi düşünüp eliniz bol davranmayın, çünkü o bıdıcık kürecikler oldukça doyurucu. 

1 yorum:

  1. Vegan Dükkan'dan aldığım kırmızı kinoadan pilav yapacağım ben de bugün. kırmızısı ve siyahı da var evet, nedir farkı bilmiyorum. Okuduğuma göre kinoayı çok çok iyi yıkamak gerekiyormuş, dışında şimdi adını unuttuğum bir madde varmış ve bu yemeğe acılık verebiliyormuş. Ben ilk denememde bulgur pilavı misali biber ve soğanla birlikte pişirmeyi planlıyorum, yakışır sanki :). Hatta demlenirken üzerine toz felsleğen serpeceğim, fantaziler fantaziler:) yanına da senden canım çekti, patlıcan yapayım tam olsun oh mis mis:)

    YanıtlaSil