2 Aralık 2013 Pazartesi

Badem ezmesi

Daha önce bu blogu yazma sebeplerimden birinin yeni beslenme düzenime göre tüketmek istediğim ürünleri Türkiye'de bulamamak ve bu ürünleri evde yapmaya başlamak olduğundan bahsetmiştim. İnternette araştırma yaparken insanların sürekli bir badem ezmesi lafı etmeleri, yaptıkları smoothielere badem sütü ve badem ezmesi koymaları ve benim de smoothie olayına girmek istemem aslında her şeyi başlatmıştı. Bu badem ezmesi bizim bildiğimiz Bebek badem ezmesinden değil yalnız. Daha çok kavanozda satılan fıstık ezmelerine yakın. İngilizcede almond butter olarak geçiyor. Hafta içleri genelde sabah kahvaltılarında genelde smoothie içiyoruz ve badem ezmesi hem tok tutuyor hem de daha çok lif almanızı sağlıyor. Bir de üstüne çok lezzetli. Bu denediğim ikinci badem ezmesi yapma yöntemi. Bu tarif daha az malzeme içerdiği ve daha çok hoşuma gittiği için bunu paylaşıyorum.

Malzemeler
1 bardak çiğ kavrulmamış badem
1 yemek kaşığı zeytin yağı
1,5 yemek kaşığı bal

1. Bademleri blender'a atıp yavaş hızda paralıyoruz.


2. Haznenin yan tarafına toplanan bademleri aşağı itip paralamaya devam ediyoruz.


3. Paralamaya devam ediyoruz. Fotoğrafta kaslı kolları kadar gelişmiş bir sabra sahip biricik Volkan'cığımın parmaklarını görüyorsunuz. Ben kahvaltı hazırlamakla meşgul olduğum için, yanlara toplanan bademleri aşağı itme işi ona kaldı.

4. Bademinize ve kullandığınız aletin gücüne göre 10 dakika sonra kadar bademler bir araya toparlanmaya ve tek bir gövdeymiş gibi hareket etmeye başlıyorlar. O noktada balı ve zeytinyağını ekleyip 1-2 dakika daha çeviriyoruz.


5. Ağzı kapaklı bir kaba bastırarak koyup, buzdolabında saklıyoruz.


Badem ezmesini yapmak çok kolay ancak biraz sabır istiyor. Bademleri biraz fırında kavurursanız süreç hızlanıyormuş ama ben şahsen kavurmak istemedim.

Bu badem ezmesi marketlerde satılan fındık/fıstık ezmeleri gibi kremamsı bir yapıda değil. Onu yapmak da mümkün evde ama daha uzun sürüyormuş, ben de Volkan'a kıyamadım açıkçası. Belki dün aldığımız Tefal'in dört bıçaklı çılgın rondosuyla yapmak mümkün olur. Hatırlarsanız geçen hafta eski rondomun kapağını halletmiştim eve fındık ezmesi yapmaya çalışırken. Bu yeni rondodan oldukça umutluyum, satıcı kadın yanlarda toplanma sorunun olmadığını iddia etti, göreceğiz bakalım.

Dikkat çekmek istediğim bir noktada şu, eğer evde canavar gibi bir mutfak robotunuz ya da über çılgın bir blenderınız yoksa, tek seferde uzun süre çalıştırmayın aleti ki, benim yaktığım gibi yakmayın. bir seferde 10 saniye, sonra 1-2 saniye mola daha iyi bir tercih olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder