21 Aralık 2013 Cumartesi

Rende tatlı patates tavası

2011'de York'da yapılacak Memory konferansına gittiğimizde kaldığımız dünyalar ucuzu hostelin kahvaltısında yemiştim ilk defa hash browns'ı. Döndükten sonra tadına bayıldığım bu patatesli kahvaltılığı bir ara sık sık yapıyordum, sonra unuttum ve bugünlere geldik. Bu sabah kahvaltıya yapacak değişik bir şey olsun, ne olsun diye düşünürken aklıma buzdolabındaki öle yazmış tatlı patatesler ve bir zamanlar pazar sabahlarımızın favorisi olan hash browns geldi. Patatesten oluyor, tatlı patatesten neden olması dedim. Çok da süper oldu. Belki aranızda pazar kahvaltısında yapmak isteyenler olur diye bugünden yazayım dedim.

Malzemeler
3 büyük tatlı patates (ya da 2 büyük patates)
1 küçük kuru soğan rondoda iyice çekilmiş
Tuz 
Karabiber
Zeytinyağı

1. Tatlı patatesleri soyup yıkayıp rendeliyoruz.


2. Kuru soğanı patates rendesine ekleyip iyice karıştırıyor ve sonra karışımı temiz bir kurulama bezine koyarak Volkan'ı çağırıyoruz. Volkan kaslı kolları ve güçlü elleriyle patates karışımının suyunu iyice sıkıyor. (Biz iki kerede yaptık, daha iyi sıkılsın diye)


3. Patates soğan karışımına tuz ve karabiber ekleyerek iyice karıştırıyoruz ve yağlanmış sıcak tavaya iyice bastırarak koyuyoruz. Altını kısıyoruz.


4. Bir yüzü kızarınca patateslerin diğer tarafını çeviriyoruz. Ben bu konuda bayağı kötüyüm ve çevirme noktasına kadar "keşke Görkem burada olsaydı" deyip durdum. Kendisi bu konuda çok yetenekli bir arkadaşımız.

5. İki yüzü de pişince bir tabağa alıp servis ediyoruz.


6. Eğer dilerseniz siz de benim bu sabah yaptığım gibi üzerine yağda yumurtayla servis edebilirsiniz. Çok yakışıyorlar birbirlerine.


Eğer siz yiyorsanız, normal patatesle de yapabilirsiniz. Ya da tek büyük bir yuvarlak yapmak yerine daha küçük porsiyonlar halinde de pişirebilirsiniz. Hem öyle çevirmesi de daha kolay olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder