16 Aralık 2013 Pazartesi

Balda meyve

Aslında bugün için başka bir tarif yazmayı düşünüyordum ama dün gece Volkan'ın tatlı krizi tutunca işler değişti. Evimin direği ve pek şahane insan, biricik kocam Volkan "Kafamı nutella kavanozuna daldırmak istiyorum. Çıkıp nutella ve çilek alayım mı?"  gibi son derece tehlikeli ve bölücü ifadeler kullanmaya başlayınca duruma el atmak zorunda kaldım. Pazar akşamının geç saatleriydi ve geçtiğimiz hafta boyunca evde hasta yattığım için dolapta da pek bir şey yoktu açıkçası. Bir de üstüne aşırı halsiz olduğum için kısa sürece yapılacak bir şey uydurmam gerekiyordu. Ortaya aşağıdaki tatlı çıktı. Ben de belki pazartesi sendromunuza iyi gelir dedim.

Malzemeler
1 muz
1 elma
1 yemek kaşığı bal
Yarım bardak sıcak su
1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı
1 çay kaşığı (silme) tarçın
Kırılmış badem

1. Elma ve muzu soyuyoruz. Elmayı ince ince, muzları kalıncana doğruyoruz.


2. Hindistan cevizi yağını yapışmaz tavaya koyup ısıtıyoruz. Meyveleri tavaya dizerek bir yüzleri pişene kadar bekleyip sonra diğer yüzlerini çeviriyoruz. (Ben diğer yüzlerini çevirdikten sonra altını biraz kıstım).

3. Meyveler pişerken yardım bardak sıcak suyla balı ve tarçını karıştırıp eritiyoruz ve karışımı meyvelerin üzerine döküyoruz. (Döktükten sonra altını tekrar açtım)

4. Meyveler ballı sosu iyice çekip yumuşayınca (sos da koyulaşmış oluyor bu esnada) altını kapatıyoruz. Bir sıra meyve, üzerine badem şeklinde meyveleri bitene kadar sıralıyoruz. Üzerine tavada kalan ballı sostan bir kaşık ekleyip servis ediyoruz.


Biz ikimiz de bayıldık, çok lezzetli olmuştu. Bir daha ki yapışımda 2 muz kullanmayı düşünüyorum. Armutla da denenebilir, çok yakışır diye düşündüm dün yerken. Bir de badem yerine ceviz kullanmak da hoş olabilir. Artık varyasyonları denemek isze kalmış.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder