15 Aralık 2013 Pazar

Patlıcan salatası

 Evet, biliyorum, geçen hafta 3 günlük bir gecikmenin ardından yazdığım postda, her gün yazacağım, söz, demiştim. Ama evdeki hesap çarşıya uymadı ve pazartesi gecesi feci hastalanarak hastanelik oldum. Sonraki iki gün pek gözümü açamadan yatakta, sonraki iki gün ise yatay pozisyondan dikey pozisyona geçmeyi başaramayarak salonda battaniye altında, koltukta geçti. Son iki gündür biraz daha ayaklanmış vaziyetteyim ama hala üstümü değiştirsem ya da tuvalete gitsem yoruluyorum. Öyle bir haller içindeyim. Halbuki, size ne tarifler ne güzellikler hazırlamıştım geçen hafta sonu. Ne yapalım, bu haftaya kısmetmiş yazması.

Geçen hafta sonu doktoramın pek tatlı hanımları bizim evdeydiler. Ben de elimden geleni ardıma komayıp, ne bulduysam pişirdim. Önümüzdeki bir kaç gün, o sofranın tariflerini okuyacaksınız.

Malzemeler
7 patlıcan
1 baş kuru soğan
3 orta boy domates
Yarım demet maydanoz
1-1,5 limon (sos için)
1 limon (patlıcan kararmasın diye)
Zeytinyağı, tuz, kırmızıbiber

1. İlk olarak patlıcanları yıkayıp kuruluyor ve bıçakla üzerlerine delikler açıyor (fırında patlamış patlıcan seviyorsanız ayrı) ve fırın kağıdı serilmiş tepsiyle 200 derecede önceden ısıtılmış fırının tepe rafına koyuyoruz.


2. Bir zaman aralığı veremiyorum, çünkü biraz patlıcan, biraz fırın biraz ikisi arasında o gizemli ilişki belirliyor pişme süresini, ama patlıcanların bir yüzü aşağıdaki gibi göründüğünde, patlıcanları çevirerek, diğer yüzünde en az bu kadar pişmiş görünmesini bekliyoruz.


3. Patlıcanlar pişince (siz maşayla bastırdığınızda böyle yumuşakça içine çökünce), patlıcanları soyup, içine bir limonu sıkıp suyunu döktüğümüz bir kaseye alıyoruz. İyice limon suyuna bulayın ki, kararmasınlar.


4. Patlıcanları önce süzüp, minik minik, küp küp doğruyoruz. Biraz daha yıvır olsunlar derseniz, benim yaptığım gibi bütün patlıcanları doğradıktan sonra tekrar kesme tahtasına alıp büyük bir bıçakla taka tuka girebilirsiniz.


5. Domateslerin kabukları soyup minik küpler halinde doğruyoruz.


6. Soğanları piyazlık olarak doğrayıp katır kutur olmamaları için bir tatlı kaşığından biraz az tuzla ovuyoruz. Çok abartmayın suyu çok çıkmasın. Ama çok abarttınız diyelim, sorun değil, o zaman soğanları salataya eklemeden önce bir sudan geçirin.


7. Maydanozları yıkayıp pinçik pinçik olacak şekilde doğruyoruz.


8. Sonrasında bütün malzemeleri ve sos  malzemeleri karıştırarak servis ediyoruz.


Patlıcan da biraz mantar gibi nankör bir arkadaş. Yemeğinde sorun yok ama salatası için közlenince çekiveriyor utanmadan. 7 patlıcandan 2 avuç salatalık köz patlıcan çıkıyor. Bu şekilde domatesli soğanlı yapılınca, sarımsaklı yoğurtlu versiyonlarına göre daha bereketli oluyor. Bu da bendenizin pek hoşuna gidiyor. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder