29 Aralık 2013 Pazar

Karnabahar pilavı

Aslında bu tarifi size misafir sanatçı olarak gelecek pek süper insan Görgün yazacaktı, ama fırsatı olmadı. Ben de geçen gün yapıp yeyince, böyle bir güzelliğin daha fazla siz pek süferli okurlarımdan uzak kalmaması gerektiğine karar verdim. Görgün de bu şekilde mi yapıyor, bilmiyorum. Benim ki web'de bulduğum bir tarifin uyarlaması.

Malzemeler
1 karnıbahar
1 kuru soğan
Zeytinyağı
Tuz
Buzdolabı poşeti


1. İlk olarak karnabaharı çiçekcikler halinde ufak ufak parçalara ayırıp yıkıyoruz.


2. Karnabaha parçalarını rondoya atıp pilavsı bir görünüm alana kadar bıztlıyoruz.


3. Bıztlama işlemi bitince pişireceğimiz kadarını ayırıp, gerisini kilitli buzdolabı poşetlerine koyarak sonraki günlerde kullanmak için buzluğa kaldırıyoruz.


4. Tavada zeytinyağında soğanları kavurup, üzerine karnabaharı ekleyerek kavuruyoruz.


5. Pişene kadar sık sık karıştıyoruz. Piştiği noktada rengi hafif sararıp, suyunu kaybettiği için hacmen küçülüyor karnabaharlar.


 Bu yemeği yapmaya başladığımda evimizin asayiş ve berkemalinden sorumlu devlet bakanı Nimet abla da yanımdaydı ve ilk sorduğu soru "Bunu beğenmezsek ne yapacağız?" oldu :)). Ama yedikten sonra tarifini isteyip "Başta burun kıvırmıştım ama çok güzel olmuş" dedi. Volkan da pek bayıldı, kinoa pilavına rakip olarak görüyor :))).


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder