5 Ocak 2014 Pazar

Kestane unundan kurabiye

Daha önceki kek ya da topkek tariflerinde badem unu kullanmış, ancak badem ununun abartılmadan yenmesi gerektiği konusunda bri takım beyanatlarda da bulunmuştum. Geçenlerde pek sevgili web sitesi Mind&Body&Green'de okuduğum bir yazı badem unu hakkında okuduklarım, üstüne de yeni bir glutensiz yemek kitabında bütün tariflerin badem unu kullanmadan yapılmasına önem verdiklerini duymam, badem unu kullanımını en aza indirmem sebep oldu. Alternatif un arayışlarım beni kestane unu, nohut unu, yulaf ve karabuğday unu gibi farklı ürünlere yönlendirdi. Bursa'da çalışıp Gemlik'te yaşayan bir abim olması sayesinde kestane ununa diğerlerinden önce ulaştım.Kestane unu meşhur kestane şekeri markası Kafkas'ın bir ürünü. Eminim İstanbul'da da vardır ama ben arayacak zaman sahip olmadığım için bu şekilde elime geçirdim.

Kestane unu glutensiz bir un, karbonhidrat olarak bademe göre daha yüksek olsa da, beyaz unun yanına yaklaşmıyor. Aşırı belirgin bir tadı yok ve un olarak kullanımı çok rahat. Henüz kek, topkek gibi şeyler denemedim ama kurabiye tek kelimeyle mükemmel oluyor. Bugün vereceğim tarifi geçen hafta uydurdum, bu haftaki haliyle harika oldu.

Malzemeler
1 yumurta
1 bardak kestane unu
6 kaşık hindistancevizi yağı (zeytinyağı da olur bence)
4 kaşık bal (ben ıhlamur balı ve çam balıyla denedim, ıhlamur daha güzel oldu)
1 çay kaşığı tarçın
3/4 çay kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı tuz
6 gün kurusu
Bir avuç dövülmüş fındık

1. İlk önce yağı, bal ve yumurtayı iyice karıştırıyoruz.


2. Eğer normalde benim gibi kavrulmamış fındık kullanıyorsanız, fındıkları fırının üstü gözünde 180 derecede 4 dakika kadar kavurup sonra kağır havlu yardımıyla kabuklarından ayırarak kullanın. Yoksa normal kavrulmuş fındığı bölüp parçalayıp koyabilirsiniz.


3. Bir bardak kestane ununu ölçüyoruz. (Bu adımı kestane unu neye benziyor, görün diye ekledim :))

4. Fındık ve kayısı hariç bütün malzemeleri ekleyip iyice karıştırıyoruz.


5. Gün kurularını minik minik doğruyoruz.


6. Kayısı ve fındıkları ekleyip yoğuruyoruzç (Fotoğraf bir önceki denememden kalma. Bütün fındıklarla denemiştim. Bugün denediğim ufalanmış fındıklı versiyonu çok daha güzel oldu. Fındıkları ufalanmış hayal edin rica ediyorum.)


7. Hamurdan aldığımı parçaları elimizde yuvarlayıp bastırarak fırın tepsisine yerleştiriyoruz.


8. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 11-13 dakika pişiriyoruz.


 9. Biraz soğuduktan sonra afiyetle yiyoruz. Ders çalışırken iyi gidiyor.


Bu kurabiyeyi hazırlaması 10 dakika, pişirmesi 13 dakika sürüyor. Hem çok kolay hem çok hızlı. Bir de üstüne aşırı tok tutuyor. Biz geçen hafta hızımızı alamayıp dörder tane yedik öğlen 3 gibi, akşam yemeği yiyemedik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder