24 Ocak 2014 Cuma

Yulaflı Kurabiye

Bir zamanlar yulaf Yunanlılar ve Romalılar tarafından Barbarların ve atların yiyeceği olarak aşağılanıyormuş. Yulafa gıcıklık antik Yunan ve Roma ile de sınırlı değil. 1700'ler yaşamış İngiliz edebiyatçı ve en sık kullanılan İngilizce sözlüğünün yazarı olan Samuel Johnson, İskoçlar için "Bizim atlara yedirdiğimiz şeyi, kendileri yiyorlar!" diye buyurmuş hor görerek. Günümüzde ise yulaf Avrupa Birliği Ülkeleri, Rusya ve Amerika başta olmak üzere bütün dünya da aşırı tüketiliyor. E bunun da bir sebei var elbet. Şöyle ki:

  • Yulaf fosfor, selenyum va manganze açısından çok zengin ve bol miktarda lif, demir magnezyumve vitamin B1 içeriyor.
  • Uzun süre tokluk hissi yaratıyor (bol liften) ve zayıflamaya yardımcı oluyor.
  • İçinde beta-glcuan diye bir madde var ve bu madde LDL kolestrolünü düşürüyor.
  • Bağırsakları çalıştırıyor.
  • Yulafa mahsus antioksidanlar var. Bunlara avenantramidler deniyormuş. Bu arkadaşlar serbest radikallerle savaşarak içimizi mis gibi yapıyormuş.
Ben bu aralar yulaflı kurabiye ve yulaf lapasına taktım. Önce kurabiye tarifiyle başlayalım dedim.

Malzemeler
1 bardak yulaf ezmesi
1 bardak saf yulaf unu
2 yumurta
6 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı
4 yemek kaşığı bal
2 avuç kuru üzün
1 paket fındık kırılmış (ben rondodan geçirdim)
1/2 çay kaşığı tuz
3/4 çay kaşığı karbonat

1. İlk olarak, hindistan cevizi yağı, yumurta, bal, tuz ve karbonatı iyice karıştırıyoruz. Kestane unundan kurabiyede yaptığımız gibi.

2. Bütün malzemeyi iyice karıştırıyoruz. 


2. Karışımdan birer kaşık alıp, yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye koyuyoruz.


3. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında, 13-14 dakika pişiriyoruz.


Ben yulaf ezmesi ve ununu İpek Hanım'ın çiftliğinden alıyorum. Aynı kurabiyeyi fındıksız sadece üzümle de yapabilirsiniz. Ceviz ve bademle de denedim, gayet güzel oluyor.

Son yirmi gündür ödevdi, bileğimin yeniden tutmasıydı derken yazamadım. Bir de sevgili kuzenim, dünya süperi bir insan olduğunu için telefonu bozulan bana iphone unu hediye etti. Ama lg den sonra iphone kullanmayı çözüp de fotoğrafların bilgisayara otomatik aktarılmasını sağlamam da biraz zaman aldı. Bundan sonra daha ilgili bir blog sahibi olacağım söz :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder