6 Ocak 2014 Pazartesi

Kore usulü salatalık salatası - 오이 무침

Sizi bilmem ama ben tadına bayılsam bile aynı sebze ya da meyveyi hep aynı şekilde yemekten sıkılıyorum. Özellikle çok belirgin bir tadı olmayan sebze ve meyvelerde bu sıkıntım daha baskın oluyor. Misal kereviz ve pancarı hep aynı şekilde yemekten gocunmuyorum da, salatalıktan içim çekilebiliyor. Bugün tarifini vereceğim salatayı o yüzden çok sevdim. Salatalığı yalnızca cacık ve çoban salatasında kullanılacak ya da hatır hutur yenecek bir sebze olmaktan çıkartıp farklı bir oyunda başrol oynatıyor. Üstelik aşırı kolay.

Malzemeler
6 küçük ya da 3 orta boy salatalık
2 taze soğan
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı susam yağı
1 tatlı kaşığı susam
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 tatlı kaşığı sirke
1,5 çay kaşığı tuz

1. Salatalıkları iyice yıkayıp kabuklarını soymadan mümkün mertebe incecik kesiyoruz (ben nicer dicer kullandım) ve üzerlerine tuz serperek 15-20 dakika suyunu salana kadar bekletiyoruz. 


2. Suyunu süzdüğümüz salatalıkları (fazla sıkmayın, bir de benim gibi tuzlu olacak diye korkuyorsanız hemen bir sudan geçirin) bir kaba alıp, bütü malzemeyi ekleyerek karıştırıyoruz. İşte bu kadar :O)


Et yemeklerinin yanına özellikle çok yakışıyor. Salatalıkları tuzlayıp beklerken diğer işleri halledip hop diye etin yanına çıkartabilirsiniz. Benim et, karnabahar pilavı ve bu salatayı hazırlamam totalde 35 dakika sürdü. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder