23 Kasım 2013 Cumartesi

Fındıklı çikolata

Bu evde ikinci çikolata denemem. İlkinde sade yaptım, o da iyiydi ama bir fındıklı çikolata hastası olarak bu ikinci tarifi yazmak zorunda hissettim kendimi. Kabul ediyorum bir nuss beisser olmuyor (en sevdiğim fındıklı çikolata markası) ama yine de oldukça tatmin edici ve içinde abuk subuk hiç bir şey de yok. Üstelik ana maddesi hindistan cevizi yağı! 

Daha önce hindistan cevizi yağının muhteşemliğine şöyle bir dem vurmuştum, bu gün biraz daha derinlemesine yazacağım zira, bir sonraki post da konuk yazarımız Hatice Yılmaz, bize hindistan cevizinden gece kremi ve göz kremi yapmayı anlatacak :)

Yenildiği zaman:
  •  Hindistan cevizi yağı bol miktarda antioksidan içeriyor ve bu sayede vücudun temizlenmesine ve genç kalmasına yardımcı oluyor.
  • Bağışıklık sistemini ve kalbi destekliyor.
  • Metabolizmayı hızlandırıyor (olley)
  • İnsülin direncine karşı koruyor.
  • Şekere aş ermeyi engelliyor.
Sürüldüğü zaman:
  • Müthiş bir nemlendirici el kremi, saç maskesi, saç kremi ne istersen oluyor
  • İnce kırışıklıkların düzelmesine yardımcı oluyor.
  • Dudak çatlaklarına birebir.

Son olarak da hindistancevizi yağı, yüksek ısılarda bile bozulmadan yemek yapmannızı sağlıyor, bu yüzden de çok sağlıklı. 

Malzemeler
2 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı
2 yemek kaşığı saf kakao
1 tatlı kaşığı bal
yarım bardak kavrulmuş fındık (ben evde fırında kavurdum)

1. Hindistan cevizi yağı oda sıcaklığında katı halde. O nedenle öncelikle onu sıvı hale getirmek için kaynar su dolu bir kabın içine başka bir kapla koyuyoruz.


2. Benmari usulü (bkz. kap içine kap) erittiğimiz hindistan cevizi yağı aşağıdaki gibi görünüyor. Ben yağ kızmasın istediğim için böyle yapıyorum, yoksa direk bi tavaya atıp da eritebilirsiniz.


3. Erişimiş hindistan cevizi yağının için kakao ve balı koyup iyice karıştırıyoruz, ipeksi bir karışım elde dene kadar.

4. Silikon kaplara kavurup kabuklarını temizlediğimiz fındıkları koyuyoruz (bunu nasıl yaptığımı başka bir postta anlatacağım).


5. Çikolata karışımını fındıkların üzerine döküyoruz. Ben ilk ikisinde ayarı kaçırdım ama bence ince dökmek daha iyi.


6. 15-20 dakika buzlukta beklettiğimiz fındıklı çikolataları çıkartıp kalıplardan ayırıyoruz. Ağzı kapalı bir kapta buzdolabında muhafaza ediyoruz.


Eğer işin içine fındık karıştırmazsanız sade çikolata olarak da hayatına devam edebiliyor bu karışım. Bugün çok çikolata modundaydım ama bir dahaki denemem de biraz daha janjanlı bir şey yapmayı düşünüyorum. Sizinle de paylaşırım tabi ki :).

Son olarak dikkat edilmesi gereken bir nokta: bu çikolata elinizin sıcaklığıyla hemen eriyiveriyor, peçeteyle servis etmek en iyisi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder