18 Mart 2014 Salı

Shiitake mantarı sote

Bugün size aşırı kolay ama bir o kadar da sağlıklı ve lezzetli üstüne bir de janjanlı bir tarifle geliyorum sevgili okur. Uzakdoğunun mantar dünyasına biricik katkısı, ramen ve noodleların pek muhteşem yancısı, Migros'un yeni transferi Shiitake mantarıyla karşınızdayım. Benim kendisiyle ilk tanışmam, Sushico'nun karidesli ramen'i sayesinde oldu (Ramen deyince anmadan geçemedim. Ah Naruto ah, seni bir daha ne zaman seyredebileceğim acaba?). Volkan'ın pek hazzetmeyip kendi tabağındakileri bana vermesiyle büyüyen aşkımız, bizim ramen ve türevlerini yemeyi bırakmamızla son buldu (Gene parantez, hep parantez ama önemli bilgi: Soba noodle karabuğday unundan yapılıyor. Sağlıklı bir alternatif olarak yiyebilirsiniz. Cihangir nunoodle'da var). Bir noktada koptuk birbirimizden, iletişimi kaybettik.
Geçenlerde yine çok okumalı ve sıkıntılı bir günümde eve giderken öğle yemeği için bir şeyler almak için Migros'a girdim. O da ne! Shiitake mantarları 100 gramı 2 liraya satılıyordu. Hem de Pangaltı'ndaki düdük kadar Migros'ta! Hemen atladım, aldım tabii. Bir paketten mantar çekmesi nedeniyle bir kişilik yan yemek çıkıyor ama ne yan yemek çıkıyor! Normalde ramen içinde sevmeyen pek biriciğim Volkan bile bayıldı. Faydalarına gelince:
  • Eritadenin sayesinde kolestrolü düşürüyor.
  • Düzenli olarak yenmesi bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Bu mantarlar lentinan diye bir madde içeriyorlar ve bu arkadaş da bağışıklık sistemimizin hastalık ve enfeksiyonlarla daha etkin bir şekilde savaşmasını sağlıyor.
  • Bu lentinan kişisi üstüne bir de kansere karşı kanser hücrelerinin büyümesini ve yayılmasını engelleyerek ve kanser hücrelerini parçalayan bir proteinin üretilmesini sağlayarak koruma sağlıyor. Özellikle gastrik kanserlerde etkiliymiş.
  • Demir oranı çok yüksek.
  • Düşük kalorisi ve yüksek lif oranıyla diyetteki herkesin dostu.
Malzemeler
2 paket shiitake mantarı
3-4 diş dövülmüş sarımsak
Tuz -kara biber
Zeytinyağı

1. İlk olarak mantarların saplarını çıkartıp şapkalarını iri iri doğruyoruz.


2. Zeytinyağımı hafifçe kızdırdığımız tavaya mantarları atıp kavurmaya başlıyoruz.


3. Mantarlar küçülünce sarımsak, tuz ve karabiber ekleyerek bir kaç dakika daha kavuruyoruz. Sonra hemen hop, afiyet olsun.


Yazamadığım arada zatüre oldum, depreştim, dağıldım, şimdi yeni toparladım. Gün itibariyle lezzetli ve sağlıklı yaşamaya ve dolayısıyla blog a geri döndüm. Umuyorum yeni saçmalıklar çalmaz kapımı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder