25 Mart 2014 Salı

Çeşnili Salatalık ve Taze Sarımsak Salatası - 부추 오이 무침

Ay ay, nedense bugün giriş yapamıyorum yazıya. Üç dört kere yazdım sildim cümleleri. Sonunda yekten girmeye karar verdim. Efendim, bahar artık resmen geldiği için özlediğimiz bir takım sebze ve meyvelere kavuşmuş bulunuyoruz. Siz ne bekliyordunuz bilmem ama ben büyük bir heves ve heyecanla taze sarımsağın çıkmasını bekliyordum. Evlenene kadar ben taze sarımsağın sadece bir türü var, o da yeşil soğana benzeyen versiyonu sanıyordum ama meğerse öyle değilmiş. Bir de kabukları kurumamış taze baş sarımsak varmış ve Volkan'ın kitabında da taze sarımsak oymuş. Benim bugün vereceğim tarif Çin ve Kore mutfaklarında da çok kullanılan taze soğan versiyonuna ait. Yine bir Kore tarifi uyarlaması ve orjinal adı Buçu Oyi Muçim (부추 오이 무침). İlk defa dün yaptım ve biz bayıldık. Volkan bugün için tekrar sipariş verdi :).

Malzemeler
1 büyük salatalık
2 dal taze sarımsak
1 küçücük soğan
1 tatlı kaşığı pul biber (bizimki çok acı, siz dilerseniz artırın)
1 tatlı kaşığı susam
1 tatlı kaşığı bal (orjinal tarifte şeker vardı, öyle de deneyebilirsiniz)
1 yemek kaşığı susam yağı
1 yemek kaşığı elma sirkesi

1. İyice yıkadığımız salatalığı ince ince doğruyoruz. Benim kullandığım salatalık bayağı uzun ve inceydi. Fikir olsun diye aynısından bir tane koydum fotoğrafa.


2. Taze sarımsakların dıştaki sert kabuklarını temizleyip yıkıyor ve yarım parmak uzunluğunda doğruyoruz.


3. Soğanı ince ince doğrayıp az tuzla ovuyoruz.


4. Bütün malzemeleri bir kapta birleştirip iyice karıştırıyoruz.


5. Bir saat kadar bekletip servis ediyoruz.


Susam yağı miktarı ve kullanımıyla ilgili sorunlar yaşayanlar olmuş. Alırken lütfen yenebilir versiyonu olmasına dikkat edin. Cilt bakımı vs.için olanlar daha yoğun. Bir de zeytinyağı gibi tadı ve yoğunluğu markaya göre değişiyor. Benim kullandığımın kokusu da tadı da aşırı yoğun değil. Size tavsiyem ilk defa kullanıyorsanız azar azar koyup tadını alabildiğiniz noktada eklemeyi bırakmanız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder