20 Mart 2014 Perşembe

Uzakdoğu usulü fırın somon

Blogger'ınız yeşil sahalarda fırtına gibi esmeye devam ediyor pek sevgili okurlar :) Bugün yine epey önce yaptığım, ama son halinin fotoğrafını çekmediğim için bloga koyamadığım, sonra tekrar yapıp fotoğraflayıp antin kuntin ruh halleri nedeniyle yazmaya üşendiğim bir tarifi paylaşacağım. Bu somon pek yumuş pek leziz ve çok katmanlı (ha ha çok karizmatik oldu) bir tada sahip. Dün tarife gelene kadar çok uzatmıştım, bugün hemen geçiyorum.

Malzemeler
2 dilim somon
1 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı susam yağı
1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı
1 yemek kaşığı soya sosu
1 yemek kaşığı  kimçi suyu (opsiyonel yoksa dert etmeyin)
1 tatlı kaşığı balzamik sirke
2 yemek kaşığı beyaz şarap, sake ya da soju
1 tutam karabiber
1 tutam kırmızı pul biber (kimçi suyu koymadıysanız 2 tutam yapın)

1. Sos malzemelerinin hepsini bir kapta karıştırıyoruz.


2. Sosu, yıkadığımız somonlara masaj yaparak sürüyoruz ve dolaba atıyoruz beklemesi için. Ne kadar beklerse o kadar iyi ama ben genelde maksimum 1,5-2 saat bekletebiliyorum. Eve gekir gelmez hazırlayıp dolaba atıyorum ve Volkan eve gelene kadar bekletiyorum. Önemli nokta ne kadar bekletecekseniz bunun yarı süresinde somonların diğer tarafını çevirmeniz.


3. Marine olmuş somonları yapışmaz fırın kabına koyup önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişiriyoruz.


4. Fotoğrafta gördüğünüz hale gelince afiyetle yiyoruz. Gördüğünüz gibi fotoğrafı çekilene kadar beklemeye dayanamayabiliyor insanlar :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder