19 Mart 2014 Çarşamba

Spicy Emily

Yeşil sahalara yaptığım hızlı dönüşün rüzgarıyla, 2 hafta önce yaptığım yeni uydurma kurabiyemi sizlerle paylaşayım dedim. Bu tarif Emily için alternatif tatlar denemelerimden biri. Bundan önceki bir kaç tepsi çöpe gitti ne yazık ki ama sonunda başardım. Üstelik emily berry çok daha lezzetli oldu. Tarifte ana malzeme olarak kara buğday unu kullandım. Bu unu da İpek Hanım'ın çiftliğinden alıyorum ben, ama internette farklı yerlerde de mevcut. Daha önce kara buğdaydan yufka kullanarak yaptığım bir börek tarifi vermiştim ama o zaman karabuğday nedir ne değildir kısmına pek değinmemiştim. 

Karabuğday adının ima ettiğinin aksine buğdayla alakası olmayan bir tür tohum. Besin oranı pek yüksek ve gluten içermiyor. Yüksek oranda demir, protein, magnezyum ve lif içeriyor ve bu yönüyle vegan ve vejetaryanların tüketmesi çok faydalı. Şöyle de faydaları var: 

  • Doymuş yağ ve kolestrol içermediği, yüksek lif ve protein oranına sahip olduğu için kilo vermeye yardımcı. İçeriği sayesinde iştahı bastırmaya, kan şekerini kontrol etmeye, sindirimi kolaylaştırmaya ve kas oluşturmaya yardımcı oluyor.
  • Şeker hastalarının tüketmesi için uygun bir besin. İçindeki maddeler kılcal damar duvarlarını güçlendirip hemoraj riskini (kanın damar dışına sızması yazıyor ama doktor arkadaşlarım doğru mudur?) azalttığı için yüksek tansiyon ve diabet hastalarında inme ve kalp krizi riskini azaltıyormuş (anne!). Diabetlerde mikro vasküler bütünlüğü ve dolaşımı geliştirio sinir ve kas hücrelerine  ve böbrek fonksiyonlarına zarar gelmesini engelliyormuş. 
  • Kan basıncını düzenleyen ve damarları rahatlatan magnezyum açısından çok zengin.
  • B vitaminleri, özellikle niasin, folat ve B6 açısından zengin olduğu için kardiyovasküler sağlık için çok faydalı.
  • Manganez sayesinde kemik sağlığı için pek süper.
  • Karabuğday tritofan içeriyor ve bu madde daha mutlu bir ruh haline girmemizi sağlıyor ve depresyonu engelliyor (kendime not!)
  • Fosfor, magnezyum, demir, bakır, çinko ve manganez açısından zengin olması ve yüksek flavonoid içeriğiyle düşük hemoglobin ve tekrarlayan soğuk algınlıklarına karşı savaşıyor.
Daha da var faydaları çok ama artık gerisini araştırmayı size bırakıyorum.

Malzemeler
2 yumurta
1 bardak + 1 kaşık (tepeleme) un
1 çay kaşığı tarçın
1/3 çay kaşığı zencefil
1/3 kaşık karbonat
1 tutam tuz
1 tutam muskat rendesi
1 tutam çekilmiş kakule
1/3 çay kaşığı zerdeçal (tercihe bağlı)
6 kaşık hindistan cevizi yağı (erimiş, katıysa 3 kaşık)
1-1,5 avuç kuru üzüm
1 avuç kuru dut
2 yemek kaşığı bal (dut ve üzüm var diye ben az koydum, ben tatlı severim derseniz artırabilirsiniz)

1. İlk iş un ve kuru meyveler dışındaki bütün malzemeleri iyice karıştırıyoruz.



2. İkinci adımda unu ekliyoruz. Ben 1 bardak artık 1 kaşık kullandım ama bu miktar yumurta büyüklüğüne göre biraz değişebilir. Kulak memesi kıvamına yaklaşana kadar azar azar ekleyin. Normal kurabiyelere nazaran biraz daha yapışkan bir hamur olacak. Kuru üzüm ve dutları ekleyerek karıştırın.


3. Elinizde şekil vererek fırın kağıdı serilmiş bir tepsiye dizin.


4. 180 derecede önceden ısıtılmış fırından 13-15 dakika kadar pişirin. Aşağıdaki gibi göründüğünde çıkartın ve soğutun.


Yerken de suçluluk hissetmemenin sonsuz hafifliğinin tadını çıkarın :).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder