12 Şubat 2014 Çarşamba

Kimçili Pilav - 김치 볶음밥

Bugün bir süredir ara verdiğim Kore yemeklerine geri döneyim dedim ve sizlere son derece alçakgönüllü ve bir o kadar leziz bir yemek tarifi vermeye karar verdim. Kimçili pilav (김치 볶음밥)  ya da Korece isminin türkçe okunuşuyla kimçi boggımbab Amerikan tabiriyle comfort food olarak tanımlanabilir. Hani yağmurlu bir günde biraz da keyifsizken yemek isteyeceğiniz, ya da yurtdışına gittiğinizde özleyeceğiniz türden bir yemek. 

Kore mutfağında da genelde Uzakdoğu mutfaklarında olduğu gibi pilav çok önemli. Kimçi ise Kore'ye has bir sofra olmazsa olmazı. Benim babam sofrada ekmek olmazsa yemek yediğinden bir şey anlamaz misal, Koreliler de kimçi ve pilav olmadan böyle hissediyorlar (ben de izlediğim dizilerin ve programların yalancısıyım). Kimçiyi, çin marulundan yapılan Kore usulü lahana turşu olarak tarif ediyorum ben. Genelde kimçi denince çin marulu versiyonu akla gelse de, turp, taze soğan, taze sarımsak gibi pek çok sebzeden yapılabiliyor. Über lezzetli olmasının yanı sıra sağlık için de çok faydalı. A, B ve C vitaminleri açısından çok zengin ve lactobacilli isimli sağlık bir bakteri içeriyor ve Candida gibi zararlı bakterilere karşı pek savaşçı. Ayrıca kansere karşı savaşan pek çok antioksidan ve flavanoid içeriyor. 

Malzemeler
1 kase esmer pirinç pilavı (ben bir gün önceki yemekten kalanı kullandım)
1 küçük soğan
1 avuç kadar kimçi
1/2 kabak (opsiyonel)
1 yaprak yosun (opsiyonel)
Kırmızı biber
1 yemek kaşığı susam yağı
Zeytinyağı

1. İlk önce yosun yaprağını tavaya hiç bir şey koymadan pişiriyoruz. Yosun normalde siyaha yakın bir renge sahip, piştikçe yeşilimsi bir renk alıyor ve biraz (çok az) şeffaflaşıyor. O noktada hemen alıyoruz ateşten ve bir kenara koyuyoruz. 


2. Kimçileri ufak ufak ama dişe gelecek şekilde doğruyoruz.


3. Bıdıcık doğradığımız soğanları kavurup üzerine kimçiyi ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.


4. Kimçiler şeffaflaşmaya başlayınca küp küp kestiğimiz kabakları ekliyoruz.


5. Sebzeler pişince pilavı ekliyoruz ve üzerine isteğe susam yağı ve acı seviyorsanız pul biber ekleyerek iyice karıştırıyoruz.


6. İlk adımda pişirdiğimiz yosun yaprağını  ince ince kesip pilava ekliyor ve karıştırıp afiyetle yiyoruz.


  • Biz kimçiyi gaya kore lokantasından alıyoruz. 1 kiloluk kimçi 20 tl idi en son. Bir iki kere evde de yaptım, Korece öğretmenim öğretmişti sağolsun :), ama bu ara pek mümkün olmadığı için satın alıyoruz.
  • Bu yemek eski kimçiyle daha güzel oluyormuş. Ben geçenlerde aldığımız ve bir gece dışarıda unuttuğumuz için (alkol bütün kötülüklerin anası) yumuşamış ve fazla fermente olmuş kimçiyi kullandım, süper oldu.
  • Bu yemekte kullandığım yosun yaprağı nori idi. Yani Japon usulüydü, hani suşiler de kullanılandan. Koreliler yosun yaprağına gim (김) diyor. Gim noriye göre daha ince ve daha lezzetli bence. Ben bu yemekte sevgili Çağrı'mın italyadan getirdiği noriden kullandım. Süslü şarküterilerde (Nişantaşı'nda Nilüfer Hatun İlkokulu'nun ordakinde gördüm misal) satılıyor.
  • Normalde bu yemeğe kore usulü biber salçası diyebileceğimiz goçucang (고추장) da konuyormuş. Ama bende olmadığı için koyamadım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder