26 Kasım 2014 Çarşamba

Kore Usülü Turp Salatası - 무생채

Pek sevdiğim ve özlediğim Hop Diye ahalisi, nasılsınız? Son yemek tarifimin üzerinden tastamam 8 ay geçmiş. Umuyorum bu 8 ay sizler için benim için olduğundan daha sağlıklı ve daha şahane geçmiştir. Bin bir ayrı sebepten mutfaktan aylarca uzak kalıp sevgili annemin ve teyzemin yemekleriyle beslendiğimden kelli, blog da derin bir sessizliğe gömüldü. Neyse artık geri döndüm ve cuma günü 2 saatte 6 çeşit yemekle mutfak sezonunu açtım. Başlangıç tarifi olarak da dünyalar basiti, gerçekten blogun şanına yaraşır, hop diye yapılabilen bir yemeği seçtim.

무생채 (Musengçe), yani benim deyimimle kore usülü turp salatası, tam çevirisiyle turp kıymıkları, daha önceki tostlardan da hatırlayacağınız yan yemeklerden (bançan - 반찬) biri. Geçen hafta yeterlilik sınavının bitişini (geçişimi değil, sadece sınavın artık bitmiş olduğu gerçeğini) kutlamak için gittiğimiz pek sevgili ve nadide Kore lokantası Gaya'da yedik ve biricik be daha da nadide sevdiceğim Volkan da, ben de çok beğendik. Gerçekten çok ferah ve taze bir lezzete sahip. İsterseniz sadece pilavla (tam kore usülü :)), isterseniz diğer yemeklerin yanında servis edebilirsiniz.

Ben burada Kore turbu (무 - mu) bulamadığım için birebir aynı olmasa da benzer bir doku ve tada sahip olan ve menşei manavdan manava değişen (kimine göre Çin, kimine göre Japon) Çin turbuyla yaptım. Görünürdeki farkları aşağıdaki gibi. Normal patlıcanla bostan patlıcanı karşılaştırmasına benziyor.
                 

Hem şeker kullanmadığımız, hem de turp pek tatlı pek leziz olduğu için orjinal tarifte olan şekeri kullanmadım. Çin turbunun faydalarına gelince:

- Bağırsakları çalıştırıyor.
- Kalorisi çok düşük, yüksek miktarda su içeriyor.
- Çok iyi bir antioksidan
- Bol bol, C vitamini, B6, demir, magnezyum, bakır, kalsiyum, lutein ve beta karoten içeriyor. Nefis.

Evet, bu kadar uzun bir girişten sonra buyrun tarife.

Malzemeler
1 adet Çin turbu
2 dal yeşil soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz (mümkünse deniz tuzu)
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 tatl kaşığından biraz az susam

1. İlk işi turbu yıkayıp soyuyoruz.

2. Turbu kibrit çöpü gibi, belki az daha kalın doğruyoruz.


3. Sırım gibi incelmiş turp arkadaşların üzerine tuzu atıyor, iyice karıştırıp, süzgeç üzerinde bir 5 dakika kadar dinlenmeye bırakıyoruz.


4. Turpları sıkarak fazla sularını atıyor ve sonra ince ince kıydığımız taze soğan, dövdüğümüz sarımsak ve yukarıda bahsi geçen diğer bütün saz arkadaşlarıyla birlikte karıştırarak (bu aşamada kibarlığı bir kenara bırakıp elinizle karıştırmak daha şahane bir sonuca ulaşmanızı sağlayacaktır) servise hazır hale getiriyoruz.



Not: aslında daha çok fotoğraflı bir post olması hedeflenmişti, ama kısmet :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder